Framgaffel läckage + besiktningsman=?

Jerk Off

Jag skrapar rutorna (bil)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900ss
Min käre bror har läckage i ena packboxen....
Klara han besiktningen med det eller måste han byta först?

Tror dom slår ner på det. Bla pga risken att läckande olja hamnar på däck eller bromsbelägg eller f att vägegenskaperna blir lite risiga utan stötdämpning.
/u

Jerk Off skrev:
Min käre bror har läckage i ena packboxen....
Klara han besiktningen med det eller måste han byta först?

Ser han det så blir det ombes. men ta med papper, torka av precis innan så går det bra, men se till att byta packbox iallafall, inte bra att köra runt med, tar ju bara nån timme o kostar 60 kr ca, men byt alltid båda, annars får du göra om det efter nån vecka.

:hej

Eller ett gammalt crossknep.
Ta ett 0,15 el 0,20 bladmått och för in vid gaffalbenet rensa sedan packboxen från skräp. kör till besiktningen se glad ut och ta med dassapapper om det skulle läcka lite fortfarande.

Min gick igenom besiktning med läckande packbox. Jag torkade bara av med papper precis innan så de märkte inget.. :skrämd

Samma här...på min NSR läckte från ena gaffeln...inte så mycket dock, men tillräckligt för att det skulle samlas en liten "pöl" i fälgen när den stod i garaget...torkade fint och var glad, å det va inga problem...

Pula upp lite ihoprullat papper under skrapringen precis innan du åker in, å torka av gaffelbenet.

jag besiktigade med läckande packbox (upptäckte det där).
Jag fick det på bra att veta. mao ingen anmärkning

Om du inte kan dölja oljan, smörj in båda gaffelbenen o säg - "..Nä du, benen skall vara sprayade med olja för att skona boxarna o hålla skräpet borta från ytan.." Ta i lite så nissen får skämmas.

Håkan

Läckande packbox är bra...?

Varför inte åtgärda problemet istället för symptomet???

Eller spelar det ingen roll om gaffeln läcker eftersom ni ändå bara nyttjar 2% av hojens kapacitet? (och då menar jag inte "köra långsamt rakt fram....")

Plocka isär gaffeln och byt packboxen!

Stefan M

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back