Framgaffel hjälp!!!

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Kolla sista bilden Framgaffel...

Tja!!

Jag håller på byta packbox på framgaffel och har ett problem, hur skall jag ta bort den här pistongen eller vad det nu kallas (bild bifogas) och hur skruvar jag botten skruven? Har plockat bort fjädring skrapring och låset, skall jag sätta ihop alla delar och sen skruva på botten skruven? Mc är r6 -03

Tack på förhand :Bugar

Bifogat

• n1037088717_67974_3712.jpg
    n1037088717_67974_3712.jpg
    46.5 KB · Visningar: 109
Last edited:
Ingen som kan hjälpa!!!:confused:

Köp en el-mutterknackare så får du loss insex skruven i botten, därefter går det bra att ta ut resten av innanmätet.
Man får rycka lite för att packboxen ska släppa...så var det iaf på min gaffel från en R6 99.

Finns det nån möjlighet att ta bort denna piston på bilden som jag håller i innan jag skruvar botten sruven för att jag en hemma gjord special verktyg för botten skruven men jag måste ta bort pistongen den som man kan pumpa.

Bifogat

• n1037088717_67974_3712.jpg
    n1037088717_67974_3712.jpg
    46.5 KB · Visningar: 79
För att få ut hela innanmätet i framgaffeln, som sitter ihop, så måste du lossa insexbulten i botten på gaffelbenet. Sen är det inte rekommenderat att skruva isär innanmätet då det består av massa smådelar som schims o dyl.

skruva ihop catrigepaketet igen,toppmounten ska sitta ett bestämmt mått på pistongen,sedan skruvar du loss insexan i botten och plockar ut paktet.men nu när du ändå rivit skiten,lossa skrapskyddet,lossa låsringen och dra isär hylsorna och sätt i den nya boxen..

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back