Framflyttade fotpinnar, är det så j&%&a dyrt? Suzuki VZ800 -00

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Sitter och kollar lite delar till min Suzuki VZ800 Marauder -00 och hittade några sidor som säljer framflyttade fotpinnar för växel och broms, men höll på att svimma när jag såg priserna. Mellan 5000-11000kr för båda sidorna, går det inte att komma billigare undan?
Utländska sidor som jag hittade hade från 4000 men då tillkom nästan en tusenlapp i frakt om dom ens fraktade till Sverige.

Försökt hitta begagnat, men där jag gick jag bet också. Är det någon som vet av om det finns billigare kit än det där, eller är det bara kasta iväg pengarna och gråta sig till sömn i någon vecka framöver?

Nja.. jag hade en sån där. Blev helt ok med vita däcksidor och kapad bakram/skärm. Fick 20’ när jag sålde den till en händig kille som byggde om den på riktigt. Jag kunde aldrig motivera dyra inköp till den hojen, sånt passar bättre på harleys. Kan dock rekommendera Blue collar bobbers om du vill pimpa med andra prylar, men dom känner du kanske redan till. Dom har lite olika kit, dock ej fotpinnar vad jag vet.

Yes dom har jag koll på samt några fler siter, men själva ombyggnationen kommer jag kunna lösa det mesta själv då jag har bra koll och tillgång till massa olika verktyg :) . Men fotpinnarna vill jag helst köpa ett kit då det inte bara är att montera dit en platta och köra. Men minst 5000kr för en sådan konstruktion känns som ett galet överpris måste jag säga. Borde ju finnas några "enklare" varianter som kostar hälften, men kanske är så dyrt?

Men minst 5000kr för en sådan konstruktion känns som ett galet överpris måste jag säga.

Det blir så med små produktionsserier. Jämför t.ex. med en Jula-grill modell deluxe där de ingående delarna kostar ca 500 spänn och produktionskostnad 100 och sen säljs för 6000. Trots "rostfritt" har brännarna rostat sönder på 3 år.

Köp en svarv och fräs och tillverka prylarna själv.

Yes dom har jag koll på samt några fler siter, men själva ombyggnationen kommer jag kunna lösa det mesta själv då jag har bra koll och tillgång till massa olika verktyg :) . Men fotpinnarna vill jag helst köpa ett kit då det inte bara är att montera dit en platta och köra. Men minst 5000kr för en sådan konstruktion känns som ett galet överpris måste jag säga. Borde ju finnas några "enklare" varianter som kostar hälften, men kanske är så dyrt?

Tillverka ett par själv då.. Blir bara material priset då...

Tillverka ett par själv då.. Blir bara material priset då...

Lutar åt att det blir så, tycker bara det är sjukt att det är 5-11000kr för dom detaljerna, för det kan knappast vara i närheten av dom priserna att tillverka dom.

Är du lång? Jag hade en sån där för några år sedan och jag tyckte fotpinnarna redan original satt på tok för långt fram!

Är du lång? Jag hade en sån där för några år sedan och jag tyckte fotpinnarna redan original satt på tok för långt fram!

Njae, inte överdrivet lång, 184cm. Men vill ha fötterna mer framför mig än rakt ner, så ca 10-15cm framåt hade blivit perfekt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph