SuTen
Old dirtbag on two wheels!
Tycker inte det är så mycket att bråka om. Sätt en våg under framdäcket på en hoj som gör 200 km/h i en bromsbänk...
Bromsbänk ståendes i en vindtunnel

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker inte det är så mycket att bråka om. Sätt en våg under framdäcket på en hoj som gör 200 km/h i en bromsbänk...
Bromsbänk ståendes i en vindtunnel![]()
Absolut inte! Det är ju luftmotståndet som vi vill undvika eftersom det bara blir spekulationer då... Allt handlar ju isf om aerodynamik och det finns som sagt inte två mc/förar-ekipage som är likadana. Helt ointressant diskussion mao...
När man bromsar hårt från 90 km/h är trycket under framhjulet 9,5 ton mot vägbanan.
Även där kommer du att få ett utslag.
All kraft genererar en motkraft.
Den kraft som åtgår för att snurra bakhjulet vrider även hojjen runt bakaxeln.
Någon som ställer upp på att bänka sin hoj stående på en badrumsvåg, utan att spänna fast den?
På det viset? Själv är jag rätt övertygad om att framgaffeln skulle bottna om man lastade på 6st volvo V70 ovan på hojen. För övrigt så är inte enheten för tryck en vikt.
När man bromsar hårt från 90 km/h är trycket under framhjulet 9,5 ton mot vägbanan. Om du själv brakar in i en vägg i 50 km/h så väger du 40ggr din egen vikt.![]()
Hahahaa
Men man kan ju inte undvika luftmotståndet, då är ju hela "testet" ointressant, då det talades om en dragbike i 200KM/h.. Påstår du att den hojen inte har något luftmotstånd när den kör nedför strippen? Nää tänkte väl det.. Det man istället borde göra, om man ens orkar bry sig om detta, är att bestämma en given hoj med en normalstor förare, och utgå från det. Visst, det finns inte två exakt likadana MC-ekipage, men lika lite kan någon hoj kan köras i 200km/h utan luftmotstånd, punGt!![]()
Talades bara om att köra i över 200 km/h.
Hahaha!
Hur var det nu den här tråden börgade?En jobbarkompis kompis som kör dragbike hade hävdat att en MC bara hade 7grams tryck på framhjulet i 200blås...Är det bara jag som tycker det låter som det blivit lite missuppfatningar på vägen?Han kanse råkade säga nåt om att det var lite vingligt i 200 blås med bara några grams tryck på framhjulet (helt rimligt under acceleration), och någon oinsat som inte riktigt förstog vad han menade berättade för sina kompisar att en motorcyckel minsan bara hade 7 grams framhjulstryck i 200, när någon invände sej mot det påståendet så angavs källa till den dragracingkörande kompisen som en garant för det riktiga i påståendet=)
Jag tycker Lokanders teori låter logisk, det var även min första tanke när jag läste ditt inlägg (som jag läste långsamt).hmm..du ta och läs mitt inlägg igen..långsamt denna gång..
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |