Framdäck till R1an

henkeBoy

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Yamaha
Hej!
De är dags för mig att byta framdäck på hojen. Men jag har inte så stor koll på vad som är bra. Nån som har något förslag på ett bra däck. Det sitter ett Pilot sport i bak.

henkeBoy skrev:
Hej!
De är dags för mig att byta framdäck på hojen. Men jag har inte så stor koll på vad som är bra. Nån som har något förslag på ett bra däck. Det sitter ett Pilot sport i bak.

Pilot Sport kanske....

Hur aktivt kör du osv?
Köp inte pilot däck,det är rekomendationen man hört av många,tar längre tid o få upp värmen o har lättare tendens att släppa.
Skulle nog rekomendera dig köpa begagnade bandäck,kostar ca 1500 kr set (fram/bak) o du kommer att ha pengar över till annat skoj än o bara går o köpa ett nytt vanligt däck hos handlaren.
Köp Pirelli supercorsa eller Metzler Rennsport,det är de däcken man brukar få om man köper beg bandäck.Ska du köpa dessa nya kan du inte lösa det,kostar skjortan.
Kör själv på sådana däck o har bara positivt att säga,bra fäste,lämpar sig både för gata o om man kör bana.
Oftast är däcken bara lite slitna på sidorna men du har gott om gummi kvar på mitten o även sidorna duger gott o väl länge för oss.
Lycka till!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...