Framdäck till GSXR-1000 -02?

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Vilket framdäck rekomenderar ni till min Gixxer?

Jag kör relativt lugnt och söker inget banåka däck..

Har nu Bridgestone 120/70 ZR17 W58 BT011F fram och tidigare ägaren har monterat ett Metzeler MEZ 4 190/50 ZR17 bak vilket är ett sporttouring däck
Är nu i valet och kvalet mellan att köpa ett Metzeler MEZ 4 fram också men då kanske jag får onödigt dåligt grepp!?

Jag vill ha grepp och livslängd om det nu går att kombinera på ett bra sätt.

Är det något speciellt med fälgarna till GSXR-1000 -02 eller passar alla "standard" däck?

Tänkte handla från "däck on line" och där finns det ju en massa olika däck som kräver specialfälgar och fyra olika GSXR-1000 alternativ där man kan välja däck till sin modell, begriper dock inte vilken modell jag skall välja bland:
GSXR-1000 WVB6, WVBL, WVBZ OCH "BARA" GSXR-1000. Av dessa alternativ finns det Bridgestone framdäck jag har på möjligen med i WVBL och WVBZ alternativen men med de skillnader att de heter FF respektive FE istället för "bara" F som mitt nuvarande heter, vad är egentligen skillnaderna!?

Hjälp mig någon :confused:

Tycker inte du ska snåla med däcken när du gått och köpt dig en högprestanda sporthojj.
Förlorar du ju helt konceptet med att ha sporthojj.

Pilot Power är ett mycket bra däck enligt mig.

Beställer du här tjänar du oxå några hundra.
http://www.reifenversand.com/

Tog 2-3 arbetsdagar för mig. Fick det hem till dören. Pris 2243 kr med frakt.
Pilot power fram o bak.

Rasorblade skrev:
2298982 Pilot Power eller kanske ett Pilot Road
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina Pilot Road, dessutom funkar de bra när det är blött.
RacerRaffe: Du beskriver en körstil som är lik min, enda gången jag har tappat fästet var när jag gasade på ut ur haparandarondellen när asfalten var max en timme gammal. Pilot Road räknas väl som sporttouring-däck och bör alltså hålla rätt bra.

Last edited:
GeFeldz skrev:
2299014 Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina Pilot Road, dessutom funkar de bra när det är blött.
RacerRaffe: Du beskriver en körstil som är lik min, enda gången jag har tappat fästet var när jag gasade på ut ur haparandarondellen när asfalten var max en timme gammal. Pilot Road räknas väl som sporttouring-däck och bör alltså hålla rätt bra.

Var oxå nöjd med Pilot road på min sporthoj, MEN jag hade det bak och ett mjukare däck fram. vill ha mer fäste på framdäcket. Har så på motarden oxå :tummenupp

Jag kör pilot road både fram och bak, jag är då helnöjd med de iaf. Har aldrig släppt, dock för att lugna mitt sinne skulle jag beställt power till framdäcket istället..

Pilot Road bak, Dunlop Sportmax 208GP fram kör jag... Framdäcket slits mycket mindre än bakdäcket... Så köp ett mjukt framdäck, Metzler Rennsport eller nått Pilot Power ( Som folk verkar avguda ) ....

Det är trevligare om det släpper bak än fram ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back