frambromsen för stark!!!!

Jag har hört om samma "problem" fast på bilar istället... Det var nån polsk tillverkare som hade tagit fram belägg som inte klarade av att leverera jämn bromsverkan utan dom låste hjulen direkt. Enda lösningen var att byta belägg och vipps så fungerade bromsarna igen.

BTW
Lasker >>> Det finns ingen kraft som heter centrifugalkraft utan den heter centripetalkraft. :)

barilla.jpg

Last edited:
Barilla skrev:
BTW
Lasker >>> Det finns ingen kraft som heter centrifugalkraft utan den heter centripetalkraft. :)

barilla.jpg

Det finns det visst men du har rätt i att det inte är en kraft utan en effekt och det va effekten ja va ute efter och inte vilken kraft som skapade den :va :va

Nu ska vi inte bli djupa och ägna oss åt wordfucking alla fatta va ja mena eller :7peta

Åter till bromsproblemet.......................

Lasker skrev:
Det finns det visst men du har rätt i att det inte är en kraft utan en effekt och det va effekten ja va ute efter och inte vilken kraft som skapade den :va :va

Nu ska vi inte bli djupa och ägna oss åt wordfucking alla fatta va ja mena eller :7peta

Åter till bromsproblemet.......................

Se så ja... det var inte illa menat... :hej Jag visste att du kunde detta också annars hade jag INTE skrivit det. Jag tyckte väl ändå att huvudsaken i mitt inlägg gällde bromsproblemet.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back