Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ett par 6-kolvsok från en Gixxer 750 98-99 som ligger och skräpar, jag kan ha en bromspump från en R6 runt millenieskiftet också, om det kan vara intressant.
Förutsatt att man inte är van eller bortskämd med bromsar som är någonstans doser- och kontrollerbart i närheten av kasta ankar eller spett i framhjulet. Då är det inte kul att ta tag i bromshandtaget och upptäcka att det "inte händer någonting" alls.När man bränner runt på en sån hoj så räcker fräscha originalbromsar tycker jag. Man slår av i tid, trampar med foten och klämmer i med högerhanden så stannar det acceptabelt i 98% av uppkomna situationer
Förutsatt att man inte är van eller bortskämd med bromsar som är någonstans doser- och kontrollerbart i närheten av kasta ankar eller spett i framhjulet. Då är det inte kul att ta tag i bromshandtaget och upptäcka att det "inte händer någonting" alls.
Intressant tråd! Om det nu RÅKAR vara så att man köpt på sig en gammal Supersport-Kawa från -98, och tycker att den bromsar rätt svagt, var ska man börja? Har bara kört några repor nere på industriområdet än så länge men tyckte nog att det var RÄTT mycket sämre än på R6an...
Sedan dess har jag bytt bromsvätska men vad mer kan ge dålig bromsverkan? Genom mina år har jag egentligen aldrig märkt någon större skillnad mellan olika fabrikat på bromsbelägg, men kanske har jag fel där. Eller?
Per G:sson, SNABB Supersportförare, menar att "Det var rätt kass bromsar på den tiden...". Är det så, är bromsar MYCKET bättre nu än för 20 år sedan?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |