Fram eller bakdäck?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
anszem skriver
Ringde till mcdackonline.com och dom menar bestämt att det är ett framdäck jag har fått..
Känns helt igen för mig. Beställde ett Dunlop GP212
Dunlop Sportmax GP Racer D212 200/55 ZR17 TL (78W) Bakhjul
https://www.mcdackonline.com/cgi-bi...&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&dsco=1121&m_s=1

Vad jag fick levererat var ett
Dunlop Sportmax GP Racer D212 Slick
Blev ett antal fotografier mail och telefonsamtal med mcdackonline innan jag fick rätt däck och instruktioner om hur jag skulle skicka tillbaka det felaktigt levererad GP212 Slickdäcket.

Det första jag fick från mcdackonline när jag satt där med slickdäcket var att dom tyckte jag skulle ge dom en 5a hos Trustpilot !
Då blev jag riktigt sne. :mad:

Men som sagt det slutade med rätt däck och det felaktiga hämtades för retur till MCdackonline av Postnord.

För att returnera GP 212 Slick tog jag och paketerade däcket med gladpack så det blev ett däck med två släta sidor av Gladpack över mitten av däcket.
På båda sidorna fasttejpat ett A4 med returadressen till mcdäckonline. Gissar Postnord satte på sin returadresslapp när Postnord hämtade Slickdäcket.
 
Last edited:

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Ort
ingen alls
Hoj
Ingen alls
Uppdatering i detta:
Har precis pratat med Heidenau och de har informerat mig att den dimensionen vi pratar om, är ett fram/bak.
Med andra ord, så är det tillverkat för att både sitta fram o bak. Mönstret och stommen är inte riktningstillverkad.

Dock borde detta ha stått i beskrivningen av däcken på hemsidan/shopen.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Bättre o bättre....
Däcket är helt ok och på inget sätt dåligt.
Men det finns några andra som ligger bättre till vad det gäller mil per krona.

Ja man ser att däcket är riktningsneutralt genom att v-spåren är lika åt båda håll. Att det smala spåret på mitten saknas har ingen praktisk betydelse när däcket sitter fram.

Men optimalt är det förstås inte. Med rätt riktning på v-spåren fram för att stabilisera gaffel och rätt bak (åt andra hållet) så minskar risken för släpp bak. Bakdäcket är normalt mycket bredare än fram och får större behov att skjuta bort vatten från anliggningsytan.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
...klippt bort....
Jag handlar gärna där. Någon hundring dyrare än de billigaste ibland, och någon gång några tior billigare än de som normalt sett brukar vara billigast.

Men alltid kompetent rådgivning!
Instämmer! Det kan vara värt en hundring extra att få goda råd och bra support. Pris är förstås viktigt, men inte allt...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top