Fram drevet!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tänkte att jag skulle byta fram drevet på R6:an igår. Men jag fick f-n inte av bulten som håller fast det :mad: Tog så jag höll på att skita ner mig!! Någon som har ett tipp för hur jag skall göra? Eller är det tom så att bilten är gängad åt "fel" håll? Hade varit glad för lite hjälp, så som det är nu så sitter det ett 14 drev på. Kan säga att den varvar lite i mesta laget när man kör :rolleyes:

vet ej vilket håll man ska skruva på med kör med mutterdragare(tryckluft)
så funkar det

Använd så lång "hävarm" som möjligt. Tryckluft är inget nödvändigt men är givetvis bra om man har tillgång..

Har tyvärr ingen tryckluft hemma men var precis på jobbet och hämtade en hävarm på en meter. Ska väll f-n räcka! Ingen som vet om muttern är fel gängad :confused:

bebbe skrev:
Har tyvärr ingen tryckluft hemma men var precis på jobbet och hämtade en hävarm på en meter. Ska väll f-n räcka! Ingen som vet om muttern är fel gängad :confused:

Tvivlar på felgäng. Om den skulle vara felgängad skulle muttern "skruvas upp" vid kraftigt gaspådrag. Är den rättgängad så dras den ju åt så att säga...

SENSEI skrev:
Tvivlar på felgäng. Om den skulle vara felgängad skulle muttern "skruvas upp" vid kraftigt gaspådrag. Är den rättgängad så dras den ju åt så att säga...

Är den felgängad får du aldrig av den!
Kanske om den är VÄNSTERgängad :) :)

Japp, rättgängad! Satt så in i h-lvete! Trodde hela axeln skulle gå av :rolleyes:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...