Fram bromsen tar inte så bra

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Sitter Beringer 320mm skiva med 4kolvs ok på min hoj montera den nyligen tycker inte den tar så bra vad kan det bero på? den bromsar men inte så bakhjulet åker upp
har problem med kopplingen också som inte tar 100% sitter hydralisk koppling på hojjen.. någon kunnig inom det område som kan ge tips? :Bugar

Shunon skrev:
Sitter Beringer 320mm skiva med 4kolvs ok på min hoj montera den nyligen tycker inte den tar så bra vad kan det bero på? den bromsar men inte så bakhjulet åker upp
har problem med kopplingen också som inte tar 100% sitter hydralisk koppling på hojjen.. någon kunnig inom det område som kan ge tips? :Bugar

Om du menar att du inte får till en stoppie ,så handlar det om teknik,jag har 2 st 340mm skivor och sexkolvsok fram.
Det blir ingen stoppie för det,jag kan rita svarta streck med framhjulet så vida jag inte flyttar vikten framåt.

Annars kolla så du inte fått gaffelolja på skivorna pga läckande packboxar,har du fått olja på beläggen så byt.

Annars blås på Brääklean och se om det hjälper.

Kopplingen är inte mitt bord :)

misstänker att det e luft i systemen... ska lämna in hojjen nästa vecka,, tack för svaren..

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D