Frakter från USA

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Har hittat en tank på eBay som jag är intresserad av.

Sen ska man ju få hem den... Är det någon som har ett hum vad det kan kosta att få hem en 21-liters MC-tank?? Om man bortser från ev. moms och sånt annat, utan mer bara själva fraktkostnaden. Lite grovt så där bara....

/Pierre

PierreC skrev:

Sen ska man ju få hem den... Är det någon som har ett hum vad det kan kosta att få hem en 21-liters MC-tank?? Om man bortser från ev. moms och sånt annat, utan mer bara själva fraktkostnaden. Lite grovt så där bara....

/Pierre

Fråga han som säljer den. Brukar bli lättast så. Men du får nog iaf räkna med en $50

nilzz skrev:
Fråga han som säljer den. Brukar bli lättast så. Men du får nog iaf räkna med en $50

Har inte fått tag i honom ännu... Men jag tänkte man kunde pejla lite iaf innan, så man inte förköper sig!!

/Pierre

PierreC skrev:
Har inte fått tag i honom ännu... Men jag tänkte man kunde pejla lite iaf innan, så man inte förköper sig!!

/Pierre

Jo det är bara bra att kolla läget innan. Men var noga med att du får veta innan du köper vad frakten liogger på. Annars kan det bli alldeles för dyrt, dom kan vara lite fula om inte frakten står skriven eller om du inte frågat. Så ta det lungt tills du fått svar :tummenupp

pierrec in da house:
Frakter från USA

Har skeppat mycket fram & tillbaka från USA (flytt & sånt), är det stora prylar kolla med dom som skeppar bilar (typ raggar & Hot Rods) om du kan få med något i en container (annonser finns i Wheels & Power) om det är smått som en hojtank kolla med http://www.ups.com/europe/se/sweindex.html dom är oftast billigast och bra att ha med att göra, maila en förfrågan. Lite varning bara är att du kan åka på tull på bitarna, när vi har skeppat delar till kunder i USA så har dom betalat med kreditkort och på paketet har vi specifierat "varuprover utan värde" och inga har hittils fastnat i tullen....

DP says: Skickade omlackade hjälmar till Norge (ej EU) och dom satt 3månader i tullen...

PierreC skrev:

/Pierre

Köpte nyligen ett slip-on från kalifornien, frakten var på 76 $.

snowball skrev:
Köpte nyligen ett slip-on från kalifornien, frakten var på 76 $.

Hur kan man tjäna på att ta hem sådana artiklar ifrån...ja USA eller Japan osv?...det borde göra en skaplig slant eller?

.

Andreas N. skrev:
Hur kan man tjäna på att ta hem sådana artiklar ifrån...ja USA eller Japan osv?...det borde göra en skaplig slant eller?

.

Jag köpte ett par handsakr nyligen. Dom kostar 3000:- I sverige från Usa inkl frakt + att jag fick pröjsa tull. Så tjänade jag ändå 1000:-

Så vist kan man tjäna på det. Jag tycker att det är halva priset på det mesta. Så i snitt kan man nog tjäna ca 25%

Hej hopp!

PierreC skrev:

/Pierre
Beror helt på hur bråttom du har att få hem den. Ju fortare desto dyrare. USPS Economy Surface tar 6-8 veckor och kostar uppskattningsvis ca 45-50 USD. Sen ska du räkna med att tullen sitter på grejorna ett bra tag.

Andreas N. skrev:

.

Har du lite flyt kan du komma undan med halva priset.
Jag pröjsade 4500 för mitt slipon (tull, moms och frakt inräknat). Samma produkt kostar 7700 kr i Sverige, då tillkommer ju även frakt. Så visst finns det pengar att käna.
Hade grejerna hemma på en vecka.

nilzz skrev:
Jag köpte ett par handsakr nyligen. Dom kostar 3000:- I sverige från Usa inkl frakt + att jag fick pröjsa tull. Så tjänade jag ändå 1000:-

Så vist kan man tjäna på det. Jag tycker att det är halva priset på det mesta. Så i snitt kan man nog tjäna ca 25%

Hej hopp!

Oj, ja de var skillnad de...ja, jag sökte lite på en Cuts till min jag oxå...hittade som var en hel del billigare...men nu har jag redan beställt så det får väl gå ändå...det handlade ju ändå inte om så mycke...typ 300 spänn
:gnissla

snowball skrev:
...visst finns det pengar att käna.
Hade grejerna hemma på en vecka.

Det var ju en hel del det ja :tummenupp

Last edited:
Jag köper det mesta i USA. Beställer hem prylarna till en bekant (mycket billig frakt inom US) som sedan packar ihop en massa saker i samma paket och skickar med USPS. En försändelse skickad av en privatperson och med ett lågt värde får sällan problem i tullen. Sakerna tar 5-6 dagar att få hit med USPS EMS.

Se till att skaffa en amerikan så lever du billigare! :tummenupp

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...