Frakta Stockholm - Malmö

gachupin

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2004, Ducati Monster S4R
Tjena!!

En kille som vill köpa min hoj men bor i malmö undrar vad det skulle kosta att frakta hojen ner till malmö från stockholm. Har någon här nån aning samt kanske länk till fraktbolag?
Jag har själv inte B-kortet annars hade jag kunnat släpa ner hojen :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Är det inte upp till köparen att få ner den om han ändå är intresserad av ett köp?
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
I dessa tider gör man allt för att bli av med hojen, även om jag tycker köparen får lösa frakt bäst fan han vill
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Jag kan köra för 9 lapp. nästa helg ;)

9 papp borde vara 2 varv runt klotet med bussgods.
Men räkna med ca:2000- i frakt med dom erfarenheter jag har iallafall.
Sen är det väl inget fel på distans köp om alla är överens om detta.
 

tkdrille

Guest
Men som köpare så borde man ju själv fixa det. Leta reda på fraktbolag och informera säljaren.
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Jag skickade nyligen min hoj så långt norrut i landet man kommer... 200 spänn i frakt ;)

Frågade bara en åkare på ett lokalt företag om han kunde ta med den på släpet... Han sa att de inte va några problem bara han fick en lunchpeng ;)
 

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Sigtuna
Hoj
ZX10R
Kostar inte många kronor om du vet var du ska kolla. Vet inte vart i sthlm du bor, men personligen skulle jag kolla med åkerier i anslutning till frakt terminalerna på Arlanda. Finns många lastbilar som åker mellan Stockholm - Malmö dagligen. Lite fikabröd så är det klappat och klart =)
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Transport

Kostar inte många kronor om du vet var du ska kolla. Vet inte vart i sthlm du bor, men personligen skulle jag kolla med åkerier i anslutning till frakt terminalerna på Arlanda. Finns många lastbilar som åker mellan Stockholm - Malmö dagligen. Lite fikabröd så är det klappat och klart =)

Nu är vi där igen,andra ska jobba gratis men inte ni.Ge honom en pilsner så bytar han däck,ge honom några kakor så målar han fälgarna osv.
Allt kostar,ingen jobbar gratis.
Hojen skall hämtas upp,den skall bandas på flaket(kan ej stå på stödet,enbart)Hojen skall köras ut osv.osv.Att någon skulle göra detta gratis är som att tro på tomten,sorry guys.:huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag skickade nyligen min hoj så långt norrut i landet man kommer... 200 spänn i frakt ;)

Frågade bara en åkare på ett lokalt företag om han kunde ta med den på släpet... Han sa att de inte va några problem bara han fick en lunchpeng ;)


200kr låter snarare som att du snackat med en chaufför som ville tjäna några kronor extra på chefens bekostnad.
 

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Sigtuna
Hoj
ZX10R
Nu är vi där igen,andra ska jobba gratis men inte ni.Ge honom en pilsner så bytar han däck,ge honom några kakor så målar han fälgarna osv.
Allt kostar,ingen jobbar gratis.
Hojen skall hämtas upp,den skall bandas på flaket(kan ej stå på stödet,enbart)Hojen skall köras ut osv.osv.Att någon skulle göra detta gratis är som att tro på tomten,sorry guys.:huvet

Du anar inte hur långt man komma med lite fikabröd. Detta vet jag för jag jobbar själv på krashlanda och har skickat en sjuhelvetes massa saker ner dit, och JA detta var en betalning med fika bröd och god service jämtemot chafförerna, många utlänska med kass lön som uppskattar fika men som man samtidigt har skaffat sig en relation med. Nackdelen är väl att du får "banda" sakerna själv, om man nu kan säga att det är nackdel med tanke på att dom kör ner grejerna för enbart FIKABRÖD!!!!:banana Men vad vet du, du verkar ju tro på tomten....
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Transport

Du anar inte hur långt man komma med lite fikabröd. Detta vet jag för jag jobbar själv på krashlanda och har skickat en sjuhelvetes massa saker ner dit, och JA detta var en betalning med fika bröd och god service jämtemot chafförerna, många utlänska med kass lön som uppskattar fika men som man samtidigt har skaffat sig en relation med. Nackdelen är väl att du får "banda" sakerna själv, om man nu kan säga att det är nackdel med tanke på att dom kör ner grejerna för enbart FIKABRÖD!!!!:banana Men vad vet du, du verkar ju tro på tomten....

Nu pratar vi om något annat,nu pratar vi om inställsamhet och mutor,där chaffören förmodligen hade fått sparken om någon kommit på honom.
Så det är så man gör,infiltrerar ett transportbolag för att sedan byta mot fikabröd.För bövlen,killen ville bara skicka en hoj till Skåne,transportkostnaden får väl köparen ta.
 

Algot_83

Kawasaki is the shit ;)
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Sigtuna
Hoj
ZX10R
Nu pratar vi om något annat,nu pratar vi om inställsamhet och mutor,där chaffören förmodligen hade fått sparken om någon kommit på honom.
Så det är så man gör,infiltrerar ett transportbolag för att sedan byta mot fikabröd.För bövlen,killen ville bara skicka en hoj till Skåne,transportkostnaden får väl köparen ta.

Ja jo, visst kan jag hålla med dig. Det jag menar är att ingenting är omöjligt.
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
200kr låter snarare som att du snackat med en chaufför som ville tjäna några kronor extra på chefens bekostnad.

Självklart var det en chaufför jag pratade med ursäkta mig :tummenupp

Och varför i hela friden skulle det vara på chefens bekostnad? Tror ju knappast chefen tjänade mer pengar för att chauffören tjänade mer?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Självklart var det en chaufför jag pratade med ursäkta mig :tummenupp

Och varför i hela friden skulle det vara på chefens bekostnad? Tror ju knappast chefen tjänade mer pengar för att chauffören tjänade mer?

Att sno kunder av chefen? Att sedan göra hela jobbet med chefens bil? Med chefens diesel? Och stoppa pengarna i egen ficka? Och du behöver ställa den frågan? Sådan personal borde det tamig fan vara skottpengar på om du vill veta min mening.

Förstår du inte logiken i det så får du fråga någon annan om en förklaring.
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Du fattar inte själv att killen bara ställde hojen längst bak, bakom ordinarie lasten, en dag när han inte hade fullt släp...

Eller gick det inte att tänka så långt kanske?

Tror du verkligen att snubben enbart lastar min motorcykel i en lastbil med släp, kör den 60-70 mil enkel resa och dumpar den... För 200kr?

Att kunna skicka en motorcykel med det företaget i vanliga fall går inte eftersom de arbetar med helt andra saker egentligen. Han var bara snäll och hjälpte mig.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Du fattar inte själv att killen bara ställde hojen längst bak, bakom ordinarie lasten, en dag när han inte hade fullt släp...

Eller gick det inte att tänka så långt kanske?

Tror du verkligen att snubben enbart lastar min motorcykel i en lastbil med släp, kör den 60-70 mil enkel resa och dumpar den... För 200kr?

Att kunna skicka en motorcykel med det företaget i vanliga fall går inte eftersom de arbetar med helt andra saker egentligen. Han var bara snäll och hjälpte mig.

En landsvägshoj kör man ju inte bara in i lastutrymmet och ställer på sidostödet. Det tar sin lilla tid att planera plats, ta in hojen i lastutrymmet, spänna fast och sen skydda den. Sen ska den av också.

Jag har ju sett proceduren så, fick du hojen transporterad för 200 spänn så kan man ju inte säga mer än :tummenupp

Klart det är stöld att ta tid från en betalande arbetsgivare. Men det tillhör väl kategorin typ "ta hem en reklampenna från jobbet", stanna och handla i kiosken under arbetstid med firmans bil" etc etc?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top