Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rash skrev:Finns det mc-släp? Hur är det enklaste sättet att frakta en mc?
Vart kan man hyra respektive?
Tack på förhand.
Nickeluring skrev:Jag gjorde följande och det funkade bra:
Täckt släp med lastramp och fästöglor i de främre hörnen på golvet.
Spänn ner framgaffeln hårt med spännband till öglorna så att hojen står rakt och med framhjulet mot släpets främre vägg.
Det var allt som behövdes. Det gick inte att rubba hojen, men jag körde ganska lugnt ändå...
HanneZ skrev:Att dra åt gaffeln stenhårt är ingen bra idé. En kompis gjorde detta och sköt ena packboxen varav all gaffelolja rann ut på släpet.
HanneZ skrev:Att dra åt gaffeln stenhårt är ingen bra idé. En kompis gjorde detta och sköt ena packboxen varav all gaffelolja rann ut på släpet.
Ingen aning, ur flög den iaf. Sen är det som sagt inte bra för fjädrarna heller.s4 skrev:Rätta mig om jag har fel men det blir väl inget tryck i gaffeln (mot packboxarna) om man drar ihop den. Det som blir tryck på är väl fjädrarna?
Jag spänner alltid crossen så, två spännband i styret. För att den skall kunna välta måste den knäckas där styret går igenom ramen (om den står rakt). Det gör ju inget äns om bakhjulet flyttar sig. Det kan bara flytta sig i sidled (vilket heller aldrig inträffar) och jag kör inte lugnt för jag har crossen på släp.
s4 skrev:Rätta mig om jag har fel men det blir väl inget tryck i gaffeln (mot packboxarna) om man drar ihop den. Det som blir tryck på är väl fjädrarna?
Jag spänner alltid crossen så, två spännband i styret. För att den skall kunna välta måste den knäckas där styret går igenom ramen (om den står rakt). Det gör ju inget äns om bakhjulet flyttar sig. Det kan bara flytta sig i sidled (vilket heller aldrig inträffar) och jag kör inte lugnt för jag har crossen på släp.
Det va en sporthoj, lite svårare då.Mr Helmut skrev:därför kan de vara bra med en kloss mellan övre gaffel del och däck om man nu ska spänna (ner den)
edit någon va före
Jag hyrde en minibuss (skåp) på Statoil när jag hämtade hojen som jag har nu.Rash skrev:Finns det mc-släp? Hur är det enklaste sättet att frakta en mc?
Vart kan man hyra respektive?
Tack på förhand.
). Hon kom hem helskinnad 
Neutral skrev:Det optimala skulle vara att spänna ner hjulen mot golvet och sedan bara hålla balansen med spännband från t ex styret. Ingen last på fjädringen alls.
HanneZ skrev:Det va en sporthoj, lite svårare då.
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|