Frakta mc på tåg?

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
:confused:

Som ni alla ser så bor man ju inte precis i de hojvänligaste trakterna, och hittar därför i princip alla trevliga hojar i södra Sverige. Då till min fråga, är det någon här som skickat hojen sin med tågfrakt eller lastbilsfrakt? Tips på bra fraktbolag man kanske skulle kika närmare på? Vanlig bil med släp är ju ett annat alternativ, men kan bli lite segt i 130 mil :rolleyes:

Har skickat hojar med postpaket..från jobbet gå in på www.mickesmotor.se och kolla om du hittar nån hoj så kan vi nog lösa frakt..skickade en hoj till umeå förra veckan.. har då packat i emballaget hojar kommer i nya typ metallhäckar...verkar funka bra har inte hört nått annat av mottagaren iaf... pris vet jag dock ej... skulle nog satsa på att köpa av en seriös firma om jag skulle köpa hoj jag inte hade sett.

Creeed skrev:
:confused:

Som ni alla ser så bor man ju inte precis i de hojvänligaste trakterna, och hittar därför i princip alla trevliga hojar i södra Sverige. Då till min fråga, är det någon här som skickat hojen sin med tågfrakt eller lastbilsfrakt? Tips på bra fraktbolag man kanske skulle kika närmare på? Vanlig bil med släp är ju ett annat alternativ, men kan bli lite segt i 130 mil :rolleyes:

Varför inte köra upp den? Kan ju bli en rolig helgtur och ett bra tillfälle att lära känna hojen. :tummenupp

foobar skrev:
Varför inte köra upp den? Kan ju bli en rolig helgtur och ett bra tillfälle att lära känna hojen. :tummenupp

Hehe tanken har ju helt klart slagit mig, men blir nog frakt på nått sätt ändå :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back