Frakta mc på tåg?

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
:confused:

Som ni alla ser så bor man ju inte precis i de hojvänligaste trakterna, och hittar därför i princip alla trevliga hojar i södra Sverige. Då till min fråga, är det någon här som skickat hojen sin med tågfrakt eller lastbilsfrakt? Tips på bra fraktbolag man kanske skulle kika närmare på? Vanlig bil med släp är ju ett annat alternativ, men kan bli lite segt i 130 mil :rolleyes:

Har skickat hojar med postpaket..från jobbet gå in på www.mickesmotor.se och kolla om du hittar nån hoj så kan vi nog lösa frakt..skickade en hoj till umeå förra veckan.. har då packat i emballaget hojar kommer i nya typ metallhäckar...verkar funka bra har inte hört nått annat av mottagaren iaf... pris vet jag dock ej... skulle nog satsa på att köpa av en seriös firma om jag skulle köpa hoj jag inte hade sett.

Creeed skrev:
:confused:

Som ni alla ser så bor man ju inte precis i de hojvänligaste trakterna, och hittar därför i princip alla trevliga hojar i södra Sverige. Då till min fråga, är det någon här som skickat hojen sin med tågfrakt eller lastbilsfrakt? Tips på bra fraktbolag man kanske skulle kika närmare på? Vanlig bil med släp är ju ett annat alternativ, men kan bli lite segt i 130 mil :rolleyes:

Varför inte köra upp den? Kan ju bli en rolig helgtur och ett bra tillfälle att lära känna hojen. :tummenupp

foobar skrev:
Varför inte köra upp den? Kan ju bli en rolig helgtur och ett bra tillfälle att lära känna hojen. :tummenupp

Hehe tanken har ju helt klart slagit mig, men blir nog frakt på nått sätt ändå :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8