frakta Mc från Tyskland???

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Tänkte höra om det är någon som köpt hoj i tyskland o fraktat den med lastbilstransport hem.
vad kostar det o vart hittar man en pålitlig firma.

Visst men jag hade inte tänkt köpa en lastbil för att få hem lite hojar. ingen annan som vet ??????

jag blir också riktigt sugen när man ser vad zx-6rr kostar där nere... väntar bara på att de ska ha rullat 600, så man slipper skatten. eller funkar det inte så me hojar?

vem vet, kanske blir en sån i vinter...

P.Björk skrev:
Tänkte höra om det är någon som köpt hoj i tyskland o fraktat den med lastbilstransport hem.
vad kostar det o vart hittar man en pålitlig firma.

OM du hittar en hyfsat billigt transport alternativ och OM du ska köpa långt ner i Tyskland(typ Munchen med omnejd), så hör av dig, jag kan vara med o splita på transportkostnaden!
Jag har hittat 2 cyklar på en firma som jag är sugen på, men inte kan transportera hem(2 offroader=tar lite plats)!
:tummenupp

A_N: Numera krävs inte att cykeln har rullar några 600 mil, bara att den är minst 6 mån gammal, för att räknas som begagnad!
:fakta

Har hittat zx6 -03 för 35" dock inte i bästa skick :D

Jag letar för fullt o vet inte riktigt vad jag skall köpa men det ör bra att kolla priser innan man åker o handlar.

//Per

Hur funkare det där med mobile.de igentligen?
JAg kan inte tysak så jag fattar noll om hemsidan.
Beställer man en hojj från en privat person som har satt ut en annons på hemsidan och så transporterar företaget hit den?
Förklara...

BaGeL skrev:
Eller är mobile precis som block.se bara en helt vanlig köp och sälj hemsida?
:confused:

Japp, det är prexis som blocket.se, fast bara med fordon!

Det som debatteras nu är HUR transport-problemen ska lösas.
Det är ju en bit ner till Tyskland, speciellt södra delen.......
:rolleyes:

Om du scrollar ner en bit på sidan så ser du ner till höger att det går o få svensk översättning till hela saiten,,,,,, lycka till

BaGeL skrev:
Hur funkare det där med mobile.de igentligen?
JAg kan inte tysak så jag fattar noll om hemsidan.
Beställer man en hojj från en privat person som har satt ut en annons på hemsidan och så transporterar företaget hit den?
Förklara...

Transport problemen kan lösas genom att ni ringer till samma firma som hjälpte mig med min hoj,,och det fungerade skitbra,,levererad till min dörr,från sydtyskland för 5000:- med moms o kvitto,
ni kan få telenummer om ni kontaktar mig privat.

// Jocke

El Presidente skrev:
Japp, det är prexis som blocket.se, fast bara med fordon!

Det som debatteras nu är HUR transport-problemen ska lösas.
Det är ju en bit ner till Tyskland, speciellt södra delen.......
:rolleyes:

Jag e sugen på att ta hem en offroad från Tyskland i höst nångång. Om nån annan ska ner då kan man låna/hyra en bil och släpa hem två hojar... Så blir det inte så dyrt i bensinkostnader....

Jag hämta nyligen hoj

Detta kosta mig 1200:- disel,1350:- båt o broavgift
körde ca 144mil.Nu bor jag visserligen i Malmö
Att tänka på vid import,är Ram nr måste stämma överens med regbevis o alla papper,kolla så typskylten sitter på ramen,och att inga större modifieringar har gjorts på mc`n.
Tänk oxå på att orginalgrejor måste sitta på vid regbesiktning.Regbesiktning kostar 800:-.
:squid

Hmm.... man blir ju litet funderssam när man jämför priserna på mobile.se med vad förhoppningsfulla säljare önskar få här hemma för t ex en R1:a.......

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!