Frakta Mc från Luleå till Sthlm, nå tips?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Finns det något enklare sätt än att ta natttåget/flyget dit upp och sen lyckas hyra en skåpbil som man sen kan lämna här i Sthlm? Att köra med kärra i 90mil lockar inte, en skåpis kan man ju iaf köra lite fortare med.

Någon som har ett bra tips på firma man kanske kan frakta den med?

Om du hittar någon firma som hyr ut skåp så brukar det oftast hos dom större firmorna gå att lämna in fordonet på annan ort.

När jag sålde min Aprilia och köpte min K1200S så körde jag hojarna Sthlm-Sundsvall och tillbaka (cirka 80mil) på samma dag. Det var ingen som helst problem trots regn och blåsväder.

Flyga upp och köra hem på hojen tycker jag!

Jag hyrde skåpbil på OKQ8. Ett par årsedan. Det var det enda stället (här omkring) som hade endags uthyrning.
1000 kr dygnet, fria mil.
Blev 2000 kr tur och retur Helsingborg - Stockholm, inklustive diesel. :tummenupp

PS. Tänk på att fråga INNAN du kör/åker upp om det tillkommer extra/orginal delar.
Det är rätt opraktiskt att åka dit och köra hem på hojen om det tillkommer 50kg extra grejer. ;)

statoil och OKQ8 har ju uthyrning av skåp å lätta lastbilar.

Saknar ju det där lilla A'et på lappen så att köra hem den går nog bort :gråta
Övningsköra 90mil i sträck avstår jag helst men verkar inte som det blir bättre. Eller så får man köra upp ett skåp och sen hem igen :trött
Bussgods sa nej och hittar ingen firma som hyr ut envägs heller.. Fan va synd det är om mig! =)

Vilket gnäll å lathet, här köps det hoj, men frakta orkar man inte...fan , se det som en resa där vad som helst kan hända, lite äventyr..trött man blir av att höra alla lata å gnälliga fjunungar...:D

Köra 100 mil hoj på en dag är ju löjligt enkelt. Morgonflyg upp, tjacka hoj, sen bara resan kvar ner..Övningsköra på egenhand, är kanske inte så bra, passa på att ta med en handledare, kan ni ju byta av varandra att köra.

Eventuelle Grejor packas å skickas med bussgods. Hur svårt kan det vara...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard