Frakta hoj - hyra liten lastbil eller anlita Schenker?

Chenker körde hem en em körd yamaha wr från norra delen av svearike till mej en tur på 60 mil. Ingen kartong eller fraktbur när jag kpm från jobbet stog den parkerad utanför garaget helt felfri. 2200:- rixdaler gick frakten på med upphämtning hos säljaren o leverans vid mitt garage.

mycket nöjd med chenkers bemötande..

Jag körde PG Lundmarks hoj i lastbil en gång. Den kom via DHL, ingen pall eller nåt. Rullade in den i skåpet och ställde den mot väggen.

Hur svårt ska det va liksom? ;)

Kul att höra att du fick MC'n hel o ren, undrar dock hur du fick den, vad för emballage hade mc'n, och fick ni rulla ner motorcykeln av pallen innan ni kunde ta ner den? :)
Den stod väl förankrad med spännband på en avlång pall, mc-pall kallad. Den stod på tvären i bilen så den hade inte kunna tippa eller nåt, förutom vid extremt hård inbromsning eller krock då förstås. Det vara bara att dra ut pallen på rampen med handtrucken och hissa ned. Det var typ allt, ingen kartong eller bubbelplast. Inga repor eller andra skador alls! Mycket nöjd! :Bugar

Jag körde PG Lundmarks hoj i lastbil en gång.
Är det en kändis?

Last edited:
Nu har jag hittat en hoj 50 mil bort och det verkar bli svårt att få till det rent praktiskt att åka och hämta den. Att anlita en fraktfirma verkar därför rätt smidigt.

Schenker verkar funka smidigt och några har tipsat om BP Karlsson. Någon som har några andra tips?

Jag kör och fixar det för 2500 :)

Ibland kan vara bättre att att sakerna är synliga, ser det dyrt och omtåligt ut så hanteras det nog bättre än en stor låda det bara står "ömtåligt" på.
Farsan beställde en toalettstol en gång, när den kom fram var den trasig, den hade minimalt skydd utanpå, bara några träbitar ihopspikade.
Han ringde till företaget och anmälde detta och frågade varför dom i hela världen inte förpackade dom bättre.
Deras svar var att sen dom slutade förpacka dom "ordentligt" hade reklamationerna minskat avsevärt just för dom som hanterade frakten såg att det var ömtåligt, dom skickade en ny firekt utan mankemang.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti