Frakta hoj från Tyskland (Stuttgart)

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Någon som vet ett fraktbolag som man kan skicka en hoj från Stuttgart till Sverige/Danmark/tyska gränsen förutom iloxx? Iloxx hade funkat bra om någon hade kunnat översätta information åt mig, babelfish funkar inte riktigt dugligt. Är det någon som använt sig av Iloxx eller annan speditör? Eftersom säljaren inte är så bra på engelska har jag lite svårt att förstå om han går med på att jag skickar hojen eller inte...

Om det annars finns någon som bor i Stuttgart som är medlem här som är sugna på att kolla på en "halv" hoj så får ni gärna anmäla er! :)

Kan tyvärr inte hjälpa dig för min tyska suger men jag är obotligt nyfiken på vad det är du skall transportera hem?
Det måste väl finnas närmare Sverige än Stuttgart:confused: Såvidare det inte är ett vrak du skall ha som reservdelsmaskin. Stuttgart ligger ju en evighet ner....

PS. 179Euro för frakt till alla delar av Tyskland. Kostar extra om dom skall hämta hos säljaren. Maxmått: L. 180 B. 120 H. 170. och 300Kg.
Tror jag i alla fall:D .

Kan tyvärr inte hjälpa dig för min tyska suger men jag är obotligt nyfiken på vad det är du skall transportera hem?
Det måste väl finnas närmare Sverige än Stuttgart:confused: Såvidare det inte är ett vrak du skall ha som reservdelsmaskin. Stuttgart ligger ju en evighet ner....

PS. 179Euro för frakt till alla delar av Tyskland. Kostar extra om dom skall hämta hos säljaren. Maxmått: L. 180 B. 120 H. 170. och 300Kg.
Tror jag i alla fall:D .

Det är just ett vrak som jag ska ha :) 500€ för en motor som inte gått mer än 2300 mil (tror väl delvis på det iaf) och då får jag resten av hojen också utom kåpor och ljuselektronik bak och fram. Det är ett streetfighterbygge som gått i stå och nu har säljaren köpt/tänker köpa en Aprilia istället.

Har dessutom hittat ett par andra firmor via ett danskt forum, verkar som att de har lite bättre koll på sånna firmor än vi :va

Iloxx verkar bara frakta inom tyskland vad jag kan se på hemsidan iaf

Edit: om det bara är motorn du ska ha kan du ju be han skicka den med vanliga posten eller kanske DHL. Sätt skiten på en pall bara.

Last edited:
Iloxx verkar bara frakta inom tyskland vad jag kan se på hemsidan iaf

Edit: om det bara är motorn du ska ha kan du ju be han skicka den med vanliga posten eller kanske DHL. Sätt skiten på en pall bara.

Har hittat en här på sporthoj som förhoppningsvis kan hjälpa mig. Han skulle hämta ett hojsläp i Stuttgart och kunde slänga på hojen om jag köper den (vinner budgivningen).

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back