frakta en mc 120 mil

Kolla budfirma. Jag tänkte frakta en hoj från Göteborg till Luleå med Kalles Bud och transport. Dom skulle ha 3000:- och då sköter dom allt från embalering, hämtning och lastning. Tänkte ta det, men köpte en hoj lite närmare.

Jag kollade upp lite snabbt på statoil jkpg, 1970kr, såvitt ja föstod, inkl resa på 240 mil, för en lätt lastbil... kan inte bli bättre fan.. då står den fint o skyddat ...

Plus soppa förstås?? 1970 + 2800 i soppa??
Låt proffsen göra jobbet!
Plåta/dokumentera, plasta på lite packmaterial - vänta - och snart står hojen hos dig till ett betydligt lägre pris än hämta-själv..

240mil kostar mer än "bensin" 2500pix i soppa + bilslitage på ev egen bil+ din tid som förstås är gratis (2dagar??)

Kolla på blocket under tjänster / frakt och transport. Ibland så ligger åkarna ute med sin rutt om de har tomma bilar.

Tack mannen! Hittade en chaffis som lät seriös nu som fixar det för 2500.- Då får jag den hem till dörren. SKa kolla lite mer men annars får det bli det.

Tack mannen! Hittade en chaffis som lät seriös nu som fixar det för 2500.- Då får jag den hem till dörren. SKa kolla lite mer men annars får det bli det.

Billigare än så är nog svårt att hitta, om man inte stjäl pappas bil och bensinkort. Bara soppan är samma pengar t&r. De flesta åkarna har ansvarsförsäkring, så det brukar inta vara några problem. (Tills den dag något händer iaf). :va

Tjenna. jag fraktade upp min hoj från Karlskoga till Luleå med bussgods. Det kosta 1500 spänn och då skickades en ca 1,5m*1m*1m kartonglåda med delar med samtidigt. Bara du embalerar den ordentligt så du inte får repor.
Den skickades på en torsdag och kom fram till luleå på måndagen. Tycker det var snabbt

Lycka till

Va är det för hoj?
Svinbillig eller något alldeles extravagansa?

Beror på hur länge du kan vänta, men polaren jobbar som lastbilschaffis. Han far från piteå nästa fredag. Sedan kör han ner till malmö, kan höra med han om han vill / kan ta med mcn. Bara se till att din polare packar allt ordentligt, på en långpall med uppspikade sidor.

men jag ville gärna slippa köra den asså! har en polare i luleå som är motorkunnig och ska kolla hojen åt mig så får jag fixa att frakta ner den.
120 mil känns tungt att åka för en mc. kan likväl köpa en här nere isf för dom bensin pengarna osv

inte sugen på att åka 240 mil för en mc om jag säger så...

Skit i att köpa hojen då om du nu inte orkar att KÖRA, köp en där du bor ist:huvet

Plus soppa förstås?? 1970 + 2800 i soppa??
Låt proffsen göra jobbet!
Plåta/dokumentera, plasta på lite packmaterial - vänta - och snart står hojen hos dig till ett betydligt lägre pris än hämta-själv..

240mil kostar mer än "bensin" 2500pix i soppa + bilslitage på ev egen bil+ din tid som förstås är gratis (2dagar??)

Som det stod så va de såvitt ja vet inkl bensin, men de lät jävla billigt men ibland blir de de :D.. fria mil e finemang...

Skita i att göra inlägg om man inte orkar/kan läsa?:gnissla[/QUOTE

Är du typig eller:FU

Kan va lite drygt att åka så långt för en hoj mitt i vintern + att bensinen blir svindyr. Speciellt när man bara äger en 5 liters BMW 750 som jag gör.
Räkna på att den drar 1.5 liter milen vanlig på motorväg. Lägg sedan till ett släp som tar både vikt och vind så blir det bannemej inte billigt.

Så länge den som kör den är seriös och känns säker så betalar jag hellre.. blir både billigare och skönare. Även om jag kommer sitta på nålar men jag har mina "knep" för att försäkra mig om att chaffisen inte sticker med hojen :)

Tack för alla svar Mvh David (om det är nån mer som kommer på något fortsätt skriva)

Beror på hur länge du kan vänta, men polaren jobbar som lastbilschaffis. Han far från piteå nästa fredag. Sedan kör han ner till malmö, kan höra med han om han vill / kan ta med mcn. Bara se till att din polare packar allt ordentligt, på en långpall med uppspikade sidor.
du har PM :D

Last edited:
Som det stod så va de såvitt ja vet inkl bensin, men de lät jävla billigt men ibland blir de de :D.. fria mil e finemang...
Inte för jag vet var du fick det priset, men "fria mil" betyder bara att körsträckan under hyrestiden inte debiteras.
Att soppa skulle ingå i hyrespriset? Aldrig hört.:confused:

Edit: Såg nu. Du hade frågat utsugarföretaget Statoil.
Enl deras hyresprislista ingår INTE drivmedel i hyrespriset.
http://www.statoildetaljhandel.se/F..._dynamic&viewid=category_carrental&showMenu=1

Last edited:

Är det inklusive soppa så lär jag ta det. Fan då är det lätt värt det. Men sällan lixom. Det lär dom inte ens gå + på. :) kan du dubbelkolla eller ge mej url så jag kan kolla?! RE, David

Inte för jag vet var du fick det priset, men "fria mil" betyder bara att körsträckan under hyrestiden inte debiteras.
Att soppa skulle ingå i hyrespriset? Aldrig hört.:confused:

Edit: Såg nu. Du hade frågat utsugarföretaget Statoil.
Enl deras hyresprislista ingår INTE drivmedel i hyrespriset.
http://www.statoildetaljhandel.se/F..._dynamic&viewid=category_carrental&showMenu=1

Jau, de e ju bra att man läser ordentligt nångång...
Fan va dåligt :gnissla

Bara att ta tåget upp o sen köra hem den då :D..

Sitter själv i samma sits. Slog till på en blade (riktigt bra pris) för en stund sen. Står uppe runt sundsvallstrakterna och behöver komma ner till de södra delarna. Bor i malmö själv men röra på mig lite om det skulle behövas (upp till gbg max).

Kollat med bussgods, de skulle ha 2500kr. De kunde INTE lämna någon försäkring på fordonet!

Så är det någon som om nån som skall köra eller liknande så hör gärna av er :)

Last edited:
Back