Frakt till Sverige från USA ?

RED_LiME skrev:
Nån som vet nåt om vad frakt kostar från USA till Sverige om det är ganska små och lätta saker?

Har hittat satser till motorns alla skruvar, med mera till många 125cc hojjar, och min finns med så MÅSTE ha :)

http://www.performancemotorcycleparts.com/
1. Det där är inte USA, det är Storbritannien
2. Räkna därför med en frakt på 200-250 kr
3. Nu slipper du iaf betala svensk moms på grejerna :tummenupp

Jåke skrev:
1. Det där är inte USA, det är Storbritannien
2. Räkna därför med en frakt på 200-250 kr
3. Nu slipper du iaf betala svensk moms på grejerna :tummenupp

ajt, jag tog för givet att det skulle va USA :tummenupp

Men dert är itne farligt med 200-300kr för frakten ju.. Vill verkligen ha dom satserna...

Ta en titt på http://www.tastynuts.com/ först, jag kan nog få hem dem utan frakt, dvs. bara moms på 25%, då jag jobbar på w-motoracing ibland och vi är återförsäljare för tastynuts.

Du kan ju kolla på Shop Online på sidan och säga artikelnummret om du hittar något.

kaZmur skrev:
Ta en titt på http://www.tastynuts.com/ först, jag kan nog få hem dem utan frakt, dvs. bara moms på 25%, då jag jobbar på w-motoracing ibland och vi är återförsäljare för tastynuts.

Du kan ju kolla på Shop Online på sidan och säga artikelnummret om du hittar något.

Dom har precis samma grejjer ;)

Men ska jag ta till årsmodell -1993 eller 96-96 ?
Har ju en -99

Men tror du att du kan fixa det utan frakten isåfall? :)
Hade varit gött som fan :)

Farsan beställde endel prylar och paketet blev ca 100x60x15cm, vägde några kilo, gick på 600kr flygfrakt, tull osv.

cRoC skrev:
Tycker jag är billigt.. Flygfrakt är ju inte direkt det billigaste heller. Grejerna kostade 12000kr i Sverige och 4000kr i USA, så det sparades en hel del :tummenupp

Ahaa, det förklarar en hel del, men om man ska ha en påse skruv? :va

:)

PollySmurf skrev:
Precis... det är ju inte så att skruvarna går sönder om dom blir lite dåligt behandlade av posten.

Näe, men får dom plats? Kanske redan är förpackat i nån jävla låda eller nåt :gnissla

Men umm.. Det kan ju inte ta SÅ mkt plats... hur många skruvar kan det bli? tretti kanske?

Hörre du, kolla runt lite på lackeringsfirmor vad dom tar för att eloxera din nuvarande skruvar istället. Slipper bök och sparar förmodligen rätt mkt.

cRoC skrev:
Hörre du, kolla runt lite på lackeringsfirmor vad dom tar för att eloxera din nuvarande skruvar istället. Slipper bök och sparar förmodligen rätt mkt.

Min morsa snakkade med hennes chef som driver ett litet företag som heter Zücker Metall och han sa att han har skickat iväg lite delar på eloxering förr. Enda riktiga stället som eloxerar i närheten sa han var i Jönköping och dom gör det så jävla dåligt så dom skickade allt till Tyskland sen :fatta!

Jävla Sverige.. Börjar tröttna på detta landet.. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...