Frakt från USA...?

Sweppe

Medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1290 super duke -20
Tjena.....

Jag tänkte bygga mig en ny dator!
Och tänkte köpa mig ett chassi. Det kostar 2300 i sverige och man får det för 1200 i USA "ebay"
Då till frågan hur e det med frakt, tull och moms?
Chassit väger 16kg e det någon som vet vad det kan kosta och få hem?
Och hur e det med tull och moms?

Blir det billigare eller dyrare...?

MVH //Micke
 
Sweppe skrev:
Tjena.....

Jag tänkte bygga mig en ny dator!
Och tänkte köpa mig ett chassi. Det kostar 2300 i sverige och man får det för 1200 i USA "ebay"
Då till frågan hur e det med frakt, tull och moms?
Chassit väger 16kg e det någon som vet vad det kan kosta och få hem?
Och hur e det med tull och moms?

Blir det billigare eller dyrare...?

MVH //Micke
Blir helt klart dyrare.. I och med att det vägere så pass mycket så tippar jagatt frakten kommer bli skyhög.. Sen tillkommer ev. moms och tull..
Mitt råd.. Köp här hemma.......
 
Har en polare som jag beställer från i usa,brukar räkna 11 spänn/dollarn me allt så stämmer det hyfsat.
 
Betänk, det tillkommer Svensk tull och moms plus frakten på en sån stor pryl är runt 700 spänn. Det blir billigare att köpa i Sverige. Stirra dig inte blind på USA, de flesta prylar på ebay.co.uk som det står "Säljes Endast Till England" kan du övertala att även skeppa till Sverige - om du frågar snällt. Fråga innan du lägger ett bud.
 
Får du säljaren att skicka med USPS så kostar det strax under 80 dollar att skicka 16 kilo, och säkert precis 80 dollar med försäkring... så räkna med 80 *7,5 = 600 kr

Förmodligen går paketet genom tullen, man brukar ha tur med det, särkilt med billiga transporter (USPS) vilket betyder stora volymer. Ingen tid för tullen att kolla grejjerna vilket betyder att det åker igenom.

Så om du får det för 1200 i usa så är det ändå ca 500kr billigare (om du inte tullar).

/a
 
Tackar för hjälpen....

Jag köper det nog i sverige då!
Det blir ju inte billigt OM man åker på tullen... :(
 
gixxer-rules skrev:
Vad blir tullen då om man "åker fast" Tänkte ta hem TRE-modd från USA!
tullen är ca 4% + moms tillkommer. iom att en tre bara kostar strax över 200 kr inkl frakt så spelar det ju knappt nån roll..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top