Frakt från tyskland?

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Ingen som vet nån fraktfirma som kör en hoj från adress x i tyskland till mig hemma i sverige samt vad det skulle kosta? Måste ju bli billigare än att själv åka o hämta den?

jag kan höra med en kille som skall ner och hämta hojar & bilar

Yadis skrev:
Ingen som vet nån fraktfirma som kör en hoj från adress x i tyskland till mig hemma i sverige samt vad det skulle kosta? Måste ju bli billigare än att själv åka o hämta den?

Flyg ner med Ryan Air, ta tåget till en ort nära där hojen står, be att bli hämtad vid tågstationen, teckna försäkring för en vecka och fixa de andra papprena, kör hem hojen.

Så gjorde jag. Försäkringen och det förhandlade jag med i priset, det som kostade var bensin, däcksslitage och färja.
Kanske 1500:- Plus flyg och tåg.
Tror inte att du kan få någon firma att köra upp det för mindre pengar än så, om du inte känner någon som har kontakter då.

Är det en speciell hoj eller är det bara rent allmänt?

//Anders.

coisa skrev:
jag kan höra med en kille som skall ner och hämta hojar & bilar

Tack men undrar bara rent allmänt. Har sett en del billiga hojjar på ebay.de som jag nog skulle kunna köpa osett. Det är till min flickvän - suzuki gs 500e -dom verkar gå från typ 3-4000 o uppåt på ebay och med frakt för kanske 2000 så blir det ändå mycket billigare än de som finns på blocket. Nån som VET vad en frakt skulle kosta?

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...