Frakt från england?

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
Här kommer några frågor från en som nyss upptäckt Ebay.......

Vad jag förstått är det ganska billig frakt från Tysklandet.
Men hur är det från England?
Någon här som har en aning om vad en enkelsits kuts/racebak kan kosta i frakt från england, kanske någon här har köpt??

Har rotat runt lite men hajar inte riktigt........... :brinnerup

Länk till engelskt fraktbolag.... http://www.pfwwsg.royalmail.com/ser...00&AceApplication=parcelforce&pageId=frameset

:Bugar :Bugar

fråga säljaren, om dom inte vet kollar dom som regel alltid för dig.

Jag har köpt en hel hög med prylar från Ebay UK....se till att dom använder Royal Mail. Allt annat blir dubbelt så dyrt.
Vet inte vad en kuts kan väga men ett bromsok kostar ca 170-200 spänn att skicka.

Edit: Parcel Force tillhör också Royal Mail, jag har dock förstått det som att man kan skicka med Royal Mail utan att det går via PF. Med PF blir det dyrt.

Last edited:
Det jag handlat från USA är sällan mycket dyrare än att anlita Posten, 10-20% kanske. Men det e inte så farligt eftersom man skickar rek över atlanten...

MaScoot skrev:
2133892 Jag har köpt en hel hög med prylar från Ebay UK....se till att dom använder Royal Mail. Allt annat blir dubbelt så dyrt.
Vet inte vad en kuts kan väga men ett bromsok kostar ca 170-200 spänn att skicka.

Edit: Parcel Force tillhör också Royal Mail, jag har dock förstått det som att man kan skicka med Royal Mail utan att det går via PF. Med PF blir det dyrt.

Jag fick länken här ovan från försäljaren, men fattar inte riktigt...... :brinnerup :7peta

Baken väger ju inte så mycket men är ju lite skrymmande!!

Offroad skrev:
2135317 Jag fick länken här ovan från försäljaren, men fattar inte riktigt...... :brinnerup :7peta

Baken väger ju inte så mycket men är ju lite skrymmande!!

Innan jag biddar på något som brukar jag kontakta säljaren och fråga om pris på frakt till Sverige. Brukar inte vara några problem för dom att kolla.
Förslagsvis så ber man dom kolla Royal Mail direkt.
Jag har även lärt mig att bara för att det står att de endast skeppar inom UK så innebär inte det att dom vägrar skeppa någon annanstans.

Om du inte redan har konto hos PayPal så skaffa det. Snabbt och smidigt! De flesta accepterar det som betalningsmetod. Det finns även ett bra skydd när man handlar på Ebay och betalar med paypal.

Lycka till!

MaScoot skrev:
2135353 Innan jag biddar på något som brukar jag kontakta säljaren och fråga om pris på frakt till Sverige. Brukar inte vara några problem för dom att kolla.
Förslagsvis så ber man dom kolla Royal Mail direkt.
Jag har även lärt mig att bara för att det står att de endast skeppar inom UK så innebär inte det att dom vägrar skeppa någon annanstans.

Om du inte redan har konto hos PayPal så skaffa det. Snabbt och smidigt! De flesta accepterar det som betalningsmetod. Det finns även ett bra skydd när man handlar på Ebay och betalar med paypal.

Lycka till!

Tackar å bugar för hjälpen, ska ta å maila killen så får han ta å kolla upp vad det kostar.
PayPal har jag reggat mig på!
Förr eller senare kanske jag får min racing bak :tungan
Gäller bara att våga handla första gången........

Offroad skrev:
2135933 Tackar å bugar för hjälpen, ska ta å maila killen så får han ta å kolla upp vad det kostar.
PayPal har jag reggat mig på!
Förr eller senare kanske jag får min racing bak :tungan
Gäller bara att våga handla första gången........

Kolla alltid Feedback score på säljaren och läs kritiken.
Jag har följt detta slaviskt...alltså aldrig köpt från någon med 0 feedback.
Har handlat 15 ggr och allting har alltid klaffat 100%.

Lämna aldrig feedback själv förrens du har det du köpt i din hand.
Kolla att allt är ok....även att frakten kostat det du betalat för och inte mindre. Vid några tillfällen så har jag betalat mer i frakt än vad den verkligen kostade. I dessa fall har jag mailat säljaren och påpekat detta innan jag lämnar min feedback. Jag har alltid fått tillbaka mellanskillnaden och fått en ursäkt. Antagligen så är det så att dom ibland griper en fraktsumma ur luften och sedan så blir det lite billigare när dom väl går till posten.

Om du handlar från Ebay USA...be säljaren skriva att saken är värd $60 eller mindre på paketet. Allt från $60 (kan vara lite mer minns inte riktigt) och under är moms och tullfritt. Ibland kan det ju dock vara så att man vill försäkra försändningen och då får man hacka i sig tull och moms. Det brukar bli billigare än att handla i Sverige ändå.

Slutligen! Ibland så verkar det som att biddandet övergår i krig dvs. JAG SKA FAN VINNA!! Priset biddas alltså upp i onödan pga folk är envisa och prompt ska ligga som vinnande bidder hela tiden.
Gå in när det är någon minut kvar och lägg ditt max bud. På så sätt ökar chansen att få saker billigt.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back