Frakt Av En Båge!!!!!!!!

MartinGOT

Skulle Köpa Cbr 954rr blev en ninja?
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
ingen just nu bägge sålda men vänta ni!!!
hej skulle behöva frakta min ena båge, finns de ngn frakfirma med humana priser :va el dylikt ngn som har efarenhet? snälla pm:a gärna länkar ngn som använt de själv? säkert? lite bråttom så alla SNABBA svar uppskattas :yoparty

oj läste igenom nyss ser förvvirade ut men ni hajar no bye bye :huvet orka inte ända

inom sverige jag bor i gbg själv.

MartinGOT skrev:
hej skulle behöva frakta min ena båge, finns de ngn frakfirma med humana priser :va el dylikt ngn som har efarenhet? snälla pm:a gärna länkar ngn som använt de själv? säkert? lite bråttom så alla SNABBA svar uppskattas :yoparty
Ett tips kunde ju vara att nämna mellan vilka orter din frakt önskas.
Det finns säkert folk här som har tomma släp både på hitan och ditan.
Mitt 700kg skåpsläp har t ex gått tomt ett 10-tal ggr i sommar gbg-jkpg-Sthlm..

Lånar tråden lite...........

Skall hämta nya hojen på släp....Hur skall jag spänna fast den?? :confused:
Vet nog ungefär hur :va ..vill bara vara på den säkra sidan.

Vill ju inte ha en klotat hoj innan man kommer hem :huvet

Thanks i förväg! :tummenupp

jag brukar spänna ett spännband över övregaffelkornan och ett runt båda bakrefotpinnarna... om den står på ett depåstöd alltså... men även utan

Rasorblade skrev:
Skall hämta nya hojen på släp....Hur skall jag spänna fast den?? :confused:
Vet nog ungefär hur :va ..vill bara vara på den säkra sidan.

Vill ju inte ha en klotat hoj innan man kommer hem :huvet

Thanks i förväg! :tummenupp

Väldigt enkelt.
Köp två el fyra spänn-remmar (finns på ok, eller templet).
Ställ hojen så den står upprätt med framhjulet mot lemmen (på släpet).
Ha inte sidostödet nere. Sätt remmarna i undre kronan och ca 30-80 cm bredvid framhjulet (i det som finns att tillgå). Spänn åt skiten.
Många gånger räcker detta, vill du vara på den säkra sidan så sätt två remmar i skjutspinnarna och neråt åtsidan, sätt ett straps runt frambromsgreppet och lägg i en växel. Nu kan en rem lossna utan att hojen välter, lite som att köra raid 5 i data världen... :) Kör en bit och efterspänn.

Lycka till!
/fredde

Alex 6R skrev:
jag brukar spänna ett spännband över övregaffelkornan och ett runt båda bakrefotpinnarna... om den står på ett depåstöd alltså... men även utan
Jo det var så jag tänkte mig.. :tummenupp

freddexwing skrev:
Väldigt enkelt.
Ha inte sidostödet nere. Sätt remmarna i undre kronan och ca 30-80 cm bredvid framhjulet (i det som finns att tillgå). Spänn åt skiten.
Många gånger räcker detta, vill du vara på den säkra sidan så sätt två remmar i skjutspinnarna och neråt åtsidan, sätt ett straps runt frambromsgreppet och lägg i en växel. Nu kan en rem lossna utan att hojen välter, lite som att köra raid 5 i data världen... :) Kör en bit och efterspänn.

Lycka till!
/fredde

INTE stödet nere?? :va ofaan...

Rasorblade skrev:

Sök på ämnet här i forumet, det finns massor av tråder med bilder
hur man ska göra.

mvh
Druid

Rasorblade skrev:

Med stödet nere riskerar du att det går av. Går stödet av så kan det bli problem om du "räknat" med att stödet ska vara nere.
Ha hojen helt upprätt, funkar kalas!

freddexwing skrev:
Väldigt enkelt.

Lycka till!
/fredde

klockrent svar spänn så att dämparn sänker sig en bit....
funkar öven att pänna runt styet ett spännband från varje sida.
behöver sällan använda dom bakre banden om du har riktiga band.... köp inte dom billigaste investera i ett par 1000kilos med spännfunktion istället
"better safe then sorry"

Brukar köra med bakre fotpinnar bara..
Snett neråt/framåt..

Har dock ett släp med en ränna som hjulen står i och en liten båge längst fram som håller framhjulet..

MartinGOT skrev:

oj läste igenom nyss ser förvvirade ut men ni hajar no bye bye :huvet orka inte ända

inom sverige jag bor i gbg själv.
Om du har B-kortet eller har någon polare som har så föreslår jag att du hyr en skåbil hos typ Statoil.

Jag tog hem min hoj från Skåne till Uppsala med en sån (Mercedes Vito var det).
Funka fin fint, bara att spänna den tvärs emot inne i lastutrymmet och den rörde sig inte en millimeter på vägen hem.

Bara att stanna till lite då och då för att se så att den mår bra där bak :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN