Fragor ang Ducce 748!

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nu ar swennehojen sald! Och "ny" annan hoj ska investeras infor bogesundchallange 2008!
Kanns som jag bemastrat 600 cc pa gata och vill avancera igen upp till 1000cc.
Har lange gatt och suktat pa dom gamla akta polkarettorna fran 98, en typ begagnad dromhoj for mig, just for att dom ar sa fulsnygga!
Har samtidigt haft drommar om en Ducce 996, dock tycker jag dom kanske ligger lite val hogt i pris for en sa pass gammal hoj, sa kanske man kan spara en peng i forsakring om man investerar en Ducce 748(runt 00-02) istallet, minst lika snygga!:tummenupp
Da ar fragan/fragorna till er som har lite erfarenhet av just 748an.
Vad ar skillnaden mellan typ R1 -98, 748 och typ en seanre modell av 600cc kormassigt.

Hastar pa 748an?
Serviceintervaller?
Sen en fraga som ar omojlig att svara exakt pa, typ forsakringar, vad betalar ni?
Os in lite info, for och nackdelar.
Jag googlade pa 748 och hittade bara massa italienska sidor som inte jag kan lasa, samt att sporthojs sokfunktion ar fortfarande nere:huvet

/Robert

Mellan 748 och R1 är det ju en del som skiljer.

typ 40-50 hästar.
Det finns mycket körglädje i en 748, och den är hur kul som helst när det svänger mycket. Väldigt stabil.
Men jag tror att du kommer vilja ha mer effekt ganska snart, iaf om du hänger med polare som har 150+ på slangen.
Service intervall är 1000 mil för småjusteringar och 2000 mil för kamremsbyte och stor service.
Priset på dessa kan skilja en hel del beroende på hur väl du sköter din hoj.
Men om du köper en där fabriksgarantin gått ut så kan du serva själv, ingen rymdforskning direkt.

När det gäller försäkring skall du köpa en äldre 748a, 1998 eller äldre.
På dessa kan du få en helförsäkring på under 3000kr/år.

Köp en 996:a... mina .02

Köp en Ducce. Du lever bara en gång... R1'a är en trist dussinhoj. Ingen tittar extra på den när du står vid korvmojjen, det gör folk på en Ducce... Har sagt att jag ska äga en 748/996/999/1098 eller nått en dag men just nu är det en bit kvar...

Har haft både R-1 -98,-99 och 916 biposto-98.
R-1:an för mig är en potent leksak,bara tanka och köra.
Duccen blir lite mer som en familjemedlem,man måste kolla lite hur den mår ibland.
Har man inte tummen mitt i och gillar att småpyssla lite,är duccen en perfekt hobby.
Fina detaljer,ganska dyr service,men den lever på ett sätt som en japshoj inte gör,tycker jag iaf.
Har själv haft de flesta sporthojarna genom åren,men efter tio år sen jag hade en ducati,är jag tillbaka.
Prova,allt är ju individuellt.

Har haft både R-1 -98,-99 och 916 biposto-98.
R-1:an för mig är en potent leksak,bara tanka och köra.
Duccen blir lite mer som en familjemedlem,man måste kolla lite hur den mår ibland.
Har man inte tummen mitt i och gillar att småpyssla lite,är duccen en perfekt hobby.
Fina detaljer,ganska dyr service,men den lever på ett sätt som en japshoj inte gör,tycker jag iaf.
Har själv haft de flesta sporthojarna genom åren,men efter tio år sen jag hade en ducati,är jag tillbaka.
Prova,allt är ju individuellt.

Typ vad for pyssel, kan framsto som en javligt dum fraga, men har ingen i min narhet som agt en ducce och har absolut noll koll pa vad smapyssel pa duccen innebar.
Hur manga HK's levererar 748an?

Det står en 748 på Biscaya i Alingsås RÖD, kommer inte ihåg priset, däremot priset på service, snubben nämnde 6000:- för en liten service och 10 000:- för en större, då ingick allt vad jag förstod, men SNYGG var den o liite sugen var man, kolla om den står kvar, det verkar vara justa snubbar som jobbar där, var där på en måndag(dom har stängt mån för inventering lr nåt) men fick en timslång visning och provsittningar, bla fick jag möjligheten at se 1098 halvklar, rena julafton att se en 1098 utan kåpor: ):) mäktigt!!!

748:an är seeg :P Antingen 916 eller min R1 :banana

Efter att ha last dessa inlagg, plus att jag just pratade med en polare som har lite mer kolla p ducce, ang 748an kanske det blir R1a trots allt, byter ater igen upp mig till storre cc for jag vill ha mer power, om nu 748an levererar knappt 100 hk kan man lika garna aka 600.
Aker tillbaka till staterna nu pa fredag sa din hoj kommer jag inte hinna kopa nu, men vem vet om jag inte kommer hem till jul/nyar har du den kvar da ar ett kop helt klart intressant!

Efter att ha last dessa inlagg, plus att jag just pratade med en polare som har lite mer kolla p ducce, ang 748an kanske det blir R1a trots allt, byter ater igen upp mig till storre cc for jag vill ha mer power, om nu 748an levererar knappt 100 hk kan man lika garna aka 600.
Aker tillbaka till staterna nu pa fredag sa din hoj kommer jag inte hinna kopa nu, men vem vet om jag inte kommer hem till jul/nyar har du den kvar da ar ett kop helt klart intressant!

eller min hoj som krossar alla ovanstående... = ) i hk+ att den e lättare än alla...

eller min hoj som krossar alla ovanstående... = ) i hk+ att den e lättare än alla...

Redan haft 10an fast -06an, som var aldelles for aggressiv for mig, hellre vill jag ha lite aldre modell dar man kan bemastra de flesta hastkrafterna istallet for en nyare dar man knappt kan brotta ner en av dem. Ar inte ute efter mest hastar eller senaste modellen av hoj bara for att posora, ngt jag kan kora fort och smidigt med pa slingriga smavagar samt en och annan bandag!:yoparty

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard