FRA lagen utökas sucessivt...

Lustigt att det är miljöpartiet och speciellt vänstern, som står på barrikaderna för medborgarnas frihet. Har det inte alltid varit Moderaterna som profilerat sig, att värna om frihet och integritet? :confused:

Lustigt att det är miljöpartiet och speciellt vänstern, som står på barrikaderna för medborgarnas frihet. Har det inte alltid varit Moderaterna som profilerat sig, att värna om frihet och integritet? :confused:

Nej.

Moderaterna är konservativa. Konservativa är tråkiga, bakåtsträvande gamla farbröder* som gnäller om hur allt var bättre förr. De har även påfallande ofta rent mjöl i sin påse, så lite övervakning av Dom[tm] är inga problem. De gnäller normalt om skatter med. In absurdum.

*undantaget muf, som normalt utgörs av galna människor med bristande verklighetsanknytning.

De har även påfallande ofta rent mjöl i sin påse, så lite övervakning av Dom[tm] är inga problem.

Är nog de mellangamla moderaterna som inte har så stor koll på FRA etc., träffade en lite äldre moderat, han var inte alls road av FRA-lagen och tog ett exempel som att ifall samma möjligheter som FRA-lagen ger hade funnits under Hitlers tid hade det varit mindre lyckat, fast det är väl så att majoriteten av dagens moderater inte var med under andra världskriget.

På vilket sätt har min åsikt om ekonomin någon som helst relevans i den här frågan?

Det finns uppenbarligen en ekonomisk sida av FRA-lagen, vilken är högst relevant i denna fråga -inte minst under finanskris, så har du en uppfattning om FRA-lagen så har du en uppfattning om ekonomiska delen av lagen också så jag undrade vad du tyckte om den.

edit: enkelt, är du för FRA-lagen så tycker du rimligen att det är ekonomiskt försvarbart att införa den.

Last edited:
Det finns uppenbarligen en ekonomisk sida av FRA-lagen, vilken är högst relevant i denna fråga -inte minst under finanskris, så har du en uppfattning om FRA-lagen så har du en uppfattning om ekonomiska delen av lagen också så jag undrade vad du tyckte om den.

edit: enkelt, är du för FRA-lagen så tycker du rimligen att det är ekonomiskt försvarbart att införa den.

Du kanske har missat det, men det som diskuteras i den här tråden är inte FRA-lagen. Dessutom frågade du inte om ekonomin i samband med FRA-kostnaderna, utan vad jag tyckte om ekonomin i största allmänhet.

Du kanske har missat det, men det som diskuteras i den här tråden är inte FRA-lagen. Dessutom frågade du inte om ekonomin i samband med FRA-kostnaderna, utan vad jag tyckte om ekonomin i största allmänhet.

edit: man kan tro att du är politiker till yrket

Last edited:
Gott Nytt år!

GOTT NYTT ÅR!

Det här nya året är ju särskilt gott eftersom den nya fina FRA-lagen träder ikraft idag! :tummenupp

Jag vill tacka alla inblandade som sett till att vi kan leva säkrare här i Sverige nu.
Ja vi levde ju säkert och bra förra året också, inte minst tack vare Moderata
Samlingspartiet, som jag för övrigt alltid har röstat på, och kommer att
rösta på också i framtiden. Men nu kommer det säkert att bli ännu bättre!

Hoppas ni på FRA läser min internettrafik riktigt noga, och med hjälp av
den kan hitta riktigt många terrorister!

/BostonGurka, Gillar FRA!

Jag har inte blivit utsatt för en enda terroristattack idag och det förstår man ju vilka man har att tacka för. Mer sånt här! :tummenupp

Jag hade hoppats på att Sporthoj.com skulle vara en mycket trevligare och vänligare plats numera än förra året... men icke, fullt av onda människor och textade terroristattacker tillhör fortfarande vardagen här på forumet :gråta
Och allt den vridna median snackar om är "dom stackars barnen i afrika" och "hjälp oss stoppa barn mobba barn" - när ska vi utsatta människor på sporthoj.com få hjälp? och av vilka när tydligen inte ens FRA kan hjälpa oss?

Känner mig väldigt missnöjd med FRA, vilka krigare i vita skinande rustningar ska man nu luta sig mot och ge sig tillförlit? :rolleyes:

(FRA skulle gärna få rensa mitt tarmsystem med tandborste, inte för att jag skulle njuta av det, utan för deras "njutning" som dom förtjänar)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla