Från vilken modell och årsm är fälgen?

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Tjena. Har en suzuki fälg som den på bilden, vill veta vilket år den kommer ifrån och vilken model på hojen. Den är 4" bred och 17" i diameter. Mer vet jag inte om den. Frågan gäller framfälgen, bakfälgen kommer ifrån en gsx750r-93

Bifogat

• DSCN0621.JPG
    DSCN0621.JPG
    40.2 KB · Visningar: 144
Skivorna är från en äldre modell, typ '88-'91(?)ans 750 R, hålet i lagret är 20 mm?

Anledningen till att jag frågar är att jag vill veta hur bred gaffelkronan skall vara. Skall fräsa en egen i cns fräs och måste ha tag i måtten till en krona. Vet dock ej vilka gafflar jag skall använda än. Har ett par till en kawa zzr1100-92 men ena benet är krokigt. Kostar mellan 1300 och 1600 att köpa ett nytt så jag funderar på att köpa mig ett par uppsidedown gaffelben istället.

Men då blir det problem med bromsok istället. Har tociko 4 kolvs ok till zzr1100 nu. passar de fler modeller? Vore grymt sjysst om nån visste eller vet var jag kan få reda på det.

Edit: Japp lagerets inrediameter är 20mm

Framfälgen kommer från en GSXR 750 95 eller GSXR 1100 95-98 bakfälgen er ut att komma från en GSXR 750 90-94 eller GSXR 1100 90-94 (om den är 5,5tum bred)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...