Från polishuset till Kapellgatan 1 timme?????????

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Rånet i Jönköping

Vittne:
Rånet var över på några minuter - och rånarna var inte inne i Securitas lokal mer än 30-35 sekunder.
För polisen gick det desto långsammare. Enligt Rickard tog det lång tid, omkring en timme, innan den första polisbilen var på plats.

Från polishuset till Kapellgatan 1 timme?????????

Det är ca 2 min. till fots.

Eller så fanns alla snuter på motorvägen, kolla fortskörning.

Ja, det gäller att prioritera....fortkörare måste stoppas till varje pris. Nått rån här eller där får man räkna med smiter mellan ibland.

fwk skrev:
Ja, det gäller att prioritera....fortkörare måste stoppas till varje pris. Nått rån här eller där får man räkna med smiter mellan ibland.

Det kanske satsar på att ta rånarna på vägen som fortkörare :va Rånet i sej är ju skit samma bara man inte kör för fort efteråt :rolleyes:

fick ju vänta 4 timmar tills polisen dök upp när man hade tagit hojtjuven på bar gärning...men efteråt så sa dom flesta på polishuset att jag borde skriva ett brev o klaga...så att det kommer upp på det politiska agendan att fler poliser behöves/sen att dom kommer o jaga fortkörare på heltid för man väl ta....

eller så satte dem upp vägspärrar....för rånaran stannar ju inte kvar så länge och väntar på polisen direkt...men borde ändå skickat nån....

snabba brukar dem inte va i alla fall...

HanneZ skrev:
Mc-relaterade Diskussioner

Inlägg av HanneZ
BÖGJÄVEL#"%¤(#"¤ :kocko :mad: :huvet...

BÖGJÄVEL#"%¤(#"¤ :kocko :mad: :huvet :död

:va

Nä men så tycker jag med, det ser så jävla löjligt ut. Tjejer tilltalar mig, men nåt sletet som står o kletar ner huven på en bil med...

Japp, Mc-relaterade Diskussioner :arsele :arsele

fwk skrev:
Såklart måste de vara överjävligt nitiska på fortkörare.....annars går ju inte ekvationen ihop mot alla de pengar som stjäls.....ge och ta liksom :kocko

LocDog skrev:
Såklart måste de vara överjävligt nitiska på fortkörare.....annars går ju inte ekvationen ihop mot alla de pengar som stjäls.....ge och ta liksom :kocko

Jag missade nog poängen.
Rånarna var ju beväpnat-då väntar man för säkerhets skull
tills dom stuckit. :D :D :D

LocDog skrev:
Ah..sorry....tänkte inte så långt...fullständigt logiskt. :)

kille82swe skrev:
jag är så glad att det händer något ibland
poliserna är så kaxsiga i jönköping hoppas rånarna kommer undan

:va
Hoppas dom rånar dig nästa gång......

Tänk lite! o andra sidan...du bor ju i husvagn! :hihi

Tja, vad skulle de gjort då?
Blivit skjutna eller dragit igång en häftig biljakt mitt inne i stan?

kille82swe skrev:
jag är så glad att det händer något ibland
poliserna är så kaxsiga i jönköping hoppas rånarna kommer undan
Nu var det väl inte poliserna som blev rånade eller hur menar du :va

samma dag som jag fick kallelse till tingsrätten för fortkörning så kunde jag läsa i tidningen att dom inte hade resurser till att utreda misshandel, som sagt dom prioriterar rent åt helvete :kocko

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis