Från Mellanklass till Tung!

Aahh okey.. de är såpass. de pengarna lägger ja hellre på lite godis till hojen å väntar tills den 10 maj.. undrar om man orkar hålla sig dom tio sissta dagarna!?!?

undrar om snuten drar kortet när man har ngn vecka kvar till tungt kort..

:fyllisar

Vill farbror blå kan han dra kortet minutrarna innan du får ditt kort typ 23:57 :S Tyvärr, Då kan du ju alltid smita och ta smitningsbötern och behålla kortet :D

Men nar tog du ditt mellankort och hur gammal va du da?
For jag har for mig att om man tog mellan nar man ar 18 gar det automatiskt over till att bli tungt nar man blir 20. Att med 2 ars erfarenhet av mellan uppgraderas det bara!?

Men nar tog du ditt mellankort och hur gammal va du da?
For jag har for mig att om man tog mellan nar man ar 18 gar det automatiskt over till att bli tungt nar man blir 20. Att med 2 ars erfarenhet av mellan uppgraderas det bara!?

Har du läst hela tråden?

Nej, men gjort det nu! Det togs ju upp men inget konkret svar!

Behörighet för begränsad tung motorcykel övergår automatiskt till tungt efter 2 år:tummenupp

Tar man A begr. dagen man fyller 20 så kan man köra upp för tungt dagen man fyller 21, så slipper man vänta tills man fyller 22:tummenupp

Behörighet för begränsad tung motorcykel övergår automatiskt till tungt efter 2 år:tummenupp

Tar man A begr. dagen man fyller 20 så kan man köra upp för tungt dagen man fyller 21, så slipper man vänta tills man fyller 22:tummenupp

Dar kom svart!! Blev lite bekymrad dar ett tag nar jag i stundens hetta trodde att jag skulle behova ga ingenom en uppkorning till... :banana

Aahh okey.. de är såpass. de pengarna lägger ja hellre på lite godis till hojen å väntar tills den 10 maj.. undrar om man orkar hålla sig dom tio sissta dagarna!?!?

undrar om snuten drar kortet när man har ngn vecka kvar till tungt kort..

:fyllisar

Njae, om dom vill så gör dom det. Nu har jag iofs bara blivit stannad en gång med MC och då kollade dom aldrig upp effekten. Dom frågade mig om den var snabb. Då sa jag det att den var strypt och var slö, sen var det inte mycket mer.

Har en polare som åkte fast utan körkort och han hade uppkörningen om en vecka. Han fick behålla sitt kort i slutänden. Det kan man ju undra varför?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla