Från Mellanklass till Tung!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Tjaba allihopa!

Sitter och tänker lite på uppkörningen jag bokat i April och undrar om den är mycket milldare än uppkörning från inget till tung... Jag menar om dom ser att jag har 25kW och ska bara uppgradera till tung kommer dom bara ta en snabbtur och kika läget och sen typ "Bra vi hörs tja"

Lite orolig för jag MÅSTE verkligen greja uppkörningen och April är ju fan snart och här i sthlm är de typ 2dm snö ute... Är lite orolig att jag inte kommer hinna öva tillräckligt :S

Klart det är en full, riktig uppkörning. Så är det från lätt till mellan iaf. Kan man köra så är det ju lugnt, för det kan du väl!?

När min kompis uppdaterade från lätt till mellan 2004 var det halv semester, de gjorde förvisso manöverproven men sen var det landsvägskörning resten av uppkörningen.

När jag skulle göra samma sak 2005 var uppkörningsmannen istället tok-nitiskt. Med andra ord beror det nog från person till person. Räkna dock med full manöverdel är min gissning.

/Jesper

Jo alltså jag vet att det är som vilken uppkörning som helst med bromsprov o manöverbana men min senaste uppkörning från B till AB så va uppkörningen på Tullinge så fruktansvärt lätt och kort att jag inte ens fatta att jag grejade den? Va liksom banan jippie tog 10 min allt som allt, och ut o köra och det va liksom inte mer än 10 min det också, Tack o adjö du har A begränsad nu.... Liksom VA? Är dom lika lätta när man uppgraderar tror ni?

När jag hade uppkörning från mellan till tung så gick det hur smort som helst. Både för att jag själv va mer självsäker och uppkörningsläraren såg att jag kunde det så han blev mer avslappnad. Vilket ledde till en kort körning utanför banan.

Men som sagt det beror mer på vilken person du får som uppkörningslärare. Vissa att du kan det så går det hur lätt som helst :P

Hoppas jag får Tomten igen... Fick iförsig en REJÄÄÄÄÄL utskällning innan han gav mig lappen... :D När vi va klara med allt så skulle vi mötas upp på Flygfältet där en Lastbil (typ 12 hjulare) står och backar mot en vägg och dum som jag är så kör jag bakom honom när han backar då det finns MASSOR av plats mellan han o väggen, Läraren RASAR och typ, Hur DUM får du vara som kör bakom en lastbil... han märker inte ens att han kör över en liten motorcyklist!!!!! DÅ skämdes man skapligt!

Bash

Hoppas jag får Tomten igen... Fick iförsig en REJÄÄÄÄÄL utskällning innan han gav mig lappen... :D När vi va klara med allt så skulle vi mötas upp på Flygfältet där en Lastbil (typ 12 hjulare) står och backar mot en vägg och dum som jag är så kör jag bakom honom när han backar då det finns MASSOR av plats mellan han o väggen, Läraren RASAR och typ, Hur DUM får du vara som kör bakom en lastbil... han märker inte ens att han kör över en liten motorcyklist!!!!! DÅ skämdes man skapligt!

Du kan väl inte vara på riktigt :huvet :rofl

:hihi det är dessa historier som gör att man kan överleva dagen :yoparty

Som yrkesförare har han redan sett&hört dig lååånga vägar och fattar att du kommer emellan, men smart var det ju inte av dig :hihi

Ja men alltså hade ni varit där så hade ni nog gjort samma sak, vi körde liksom in bakom honom och man var tvungen att köra "världens omväg" för att köra framför honom, det va väl ca 20 meter från han och väggen... Men men :P

Hmm vore det inte bättre om du var här på jobbet än att du sitter och skriver skit på sporthoj?:7peta

Och som svar på din fråga, ge upp du kommer aldrig att klara det.:arsele

äsch, öva så går det. Gör som jag, hyr en motorcykel och ta med din handledare till manöverbanorna. Sedan nöter du en heldag.

lycka till!

Hmm vore det inte bättre om du var här på jobbet än att du sitter och skriver skit på sporthoj?:7peta

Och som svar på din fråga, ge upp du kommer aldrig att klara det.:arsele

Hahahhaaa!!! Ska du alltid söka upp mig på sporthoj!!! Jag är ÅTERIGEN sjuuuuk asface! Vem kör mitt område? :@

Glöm inte bara att fälla upp fotpinnarna när du fått din tunga mc-lapp,
går nämligen snabbare då. :rolleyes:

Jo alltså jag vet att det är som vilken uppkörning som helst med bromsprov o manöverbana men min senaste uppkörning från B till AB så va uppkörningen på Tullinge så fruktansvärt lätt och kort att jag inte ens fatta att jag grejade den? Va liksom banan jippie tog 10 min allt som allt, och ut o köra och det va liksom inte mer än 10 min det också, Tack o adjö du har A begränsad nu.... Liksom VA? Är dom lika lätta när man uppgraderar tror ni?

Håller med tidigare talare, har ju en del med den du får på uppkörningen, och om du kört hoj och kan det ska det inte vara några problem.

Körde också upp i Tullinge, som sagt..20min, här är lappen tack å hej leverpastej!

Hahahhaaa!!! Ska du alltid söka upp mig på sporthoj!!! Jag är ÅTERIGEN sjuuuuk asface! Vem kör mitt område? :@

Fan va kass du e som sjukanmäler dig.
Är man riktigt sjuk kan man inte heller sitta vid datorn - att sitta vid datorn ÄR att jobba. Fråga kontorsnissarna....

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla