Från förra årtusendet....

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Närmare bestämt 90 eller 91, kommer inte ihåg riktigt. Att regplåtarna är suddade trots det beror på att både min gamla 350 och Kawan fortfarande fanns i registret till min stora förvåning. Speciellt eftersom jag skrotade min RD in i ett stengärde via en traktor :huvet

90talet.jpg

Lite dassig kvalite men så blir det utan scanner och bara digitalkamera att tillgå.

Det måste finnas flera gamla bilder därute, upp med dem så man kan bli nostalgisk :fyllisar

Dåtidens kungar :)

Och sen så hade jag en likadan väska när jag gick i skolan :va Förvisso några år sen nu

Om det där var 90 lr 91 så var åtminstone 125an nästan splitterny. Undrar vad dom kostade när dom kom 1989 ?

lorkan skrev:
Om det där var 90 lr 91 så var åtminstone 125an nästan splitterny. Undrar vad dom kostade när dom kom 1989 ?
Vad NSR:en kostad kan jag inte svara på, men RD:en kostade mig 22000 tror jag, en 88:a som jag köpte 90. Sen att den var absolut billigast att försäkra gjorde ju inget :)

Optimus Prime skrev:
är väskan en addidas måntro? isf hadde ja med en :rock

ser ut som en adidas, alla hade sånna utom jag.... hade det där andra lite billigare märket...typ nåt på ma...nånting...

vill oxå se mer bilder, kom igen folk, lär ju finnas några fler därute!

kan bara köra in en liten OT billd hur jag så ut ungefär då....

Bifogat

• SHme.jpg
    SHme.jpg
    40.2 KB · Visningar: 89
J.Porta skrev:
både min gamla 350 och Kawan fortfarande fanns i registret till min stora förvåning. Speciellt eftersom jag skrotade min RD in i ett stengärde via en traktor :huvet
Härlig bild!

Fordon som skrotas eller exporteras ställer väl sina reg nr till förfogande för nyregistreringar?

lorkan skrev:

ZXR750 kom 1989 så den var var nästan splitterny den också om kortet är från 90-91. Måste säga att den fortfarande är grym, med slangarna vid tanken osv. Hade själv en sån för länge sen. Röd/Svart/Gråa färgen var/är grym :yoparty

Teo skrev:
Härlig bild!

Fordon som skrotas eller exporteras ställer väl sina reg nr till förfogande för nyregistreringar?
Jag kollade regnummrena inna jag la ut bilden, både Kawan och RD:n var samma båge. Kan ju varit en annan svart RD som fått samma nummer men jag tror det inte ?

Kanske någon köpte loss skroten från försäkringsbolaget eller nåt, själv fick jag bara pengar för den. Åkte och tittade på den efter olyckan när jag kom hem från sjukhuset. Då stog den på verkstad som hopplöst fall :huvet

Långa farbron skrev:
Ser ut som ett Rothmans/Honda ställ.
Rothmans stog det på ryggen där ja.

Långa farbron skrev:
Ser ut som ett Rothmans/Honda ställ.

Stämmer bra det. Hade ett sådant själv för länge sedan, som fortfarande finns inom familjen då det hänger i brorsans garderob nuförtiden. Lustigt nog har brorsan även haft ett exakt sådant urgammalt Daineseställ som den andre killen på bilden har (det vit-blå-röda). Minns dock inte vad den modellen kallades...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D