Tjena.
Jag har en Kawasaki Z 550 GT -83 som stått i 4 år innan jag införskaffade den för två veckor sen.
Jag tänkte att jag börjar med att rengöra förgasarna och rensa tanken innan jag försöker starta den. Sagt och gjort. Nu när allt är rent och fint, så har jag återmonterat allt. Men problemet är att den enda elektronik som fungerar är neutrallampan och displayen. Det är ingen reaktion när jag försöker starta blinkers/positionsljus/baklampor är alla helt utan ljus.
När jag tog hem hojen så var batteriet dött, så jag provade all belysning med ett annat batteri, och då fungerade all belysning. Nu sitter ett nytt batteri på. Alla säkringar är hela.
När jag trycker in voltmätaren på hojen så ger den utslag, men tappar all nivå när jag försöker att tända en lampa. Det här är för mig ett mysterium.
Enligt säljare så fungerade hojen klockrent när han ställde undan den. Den har stått skyddat i kallgarage under hela stilleståndet.
Finns det någon med en bra idé?
Väl mött
Deifrag.
Jag har en Kawasaki Z 550 GT -83 som stått i 4 år innan jag införskaffade den för två veckor sen.
Jag tänkte att jag börjar med att rengöra förgasarna och rensa tanken innan jag försöker starta den. Sagt och gjort. Nu när allt är rent och fint, så har jag återmonterat allt. Men problemet är att den enda elektronik som fungerar är neutrallampan och displayen. Det är ingen reaktion när jag försöker starta blinkers/positionsljus/baklampor är alla helt utan ljus.
När jag tog hem hojen så var batteriet dött, så jag provade all belysning med ett annat batteri, och då fungerade all belysning. Nu sitter ett nytt batteri på. Alla säkringar är hela.
När jag trycker in voltmätaren på hojen så ger den utslag, men tappar all nivå när jag försöker att tända en lampa. Det här är för mig ett mysterium.
Enligt säljare så fungerade hojen klockrent när han ställde undan den. Den har stått skyddat i kallgarage under hela stilleståndet.
Finns det någon med en bra idé?
Väl mött
Deifrag.
Last edited: