Från dator till DVD spelare?

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tjena!

Jag har några filmer på min dator som jag vill bränna ut på en cd så att jag kan kolla på dem i min DVD spelare. Den kan spela upp mpeg2 och svcd. Finns det nåt enkelt och gratis program som kan fixa det åt mig?

Tackar!

God Jul!

Nån måste veta! Det är lite bråttom eftersom jag måste fixa det ikväll :(

Snälla!

Nero burning rom
Har ultimate edition 6 och det fixxar då biffen iaf..

Xyron skrev:
Nero burning rom
Har ultimate edition 6 och det fixxar då biffen iaf..

Om jag har xvid då... går det att ändra till svcd? Jag har Nero, men den visar att jag inte har de rätta plugins för att kunna göra svcd...

medic skrev:
Om jag har xvid då... går det att ändra till svcd? Jag har Nero, men den visar att jag inte har de rätta plugins för att kunna göra svcd...

Det finns en pluin som heter:
Nero.Mpeg2.SVCD.Plugin.exe (344kb)

Om du inte hittar/köper den så får du väl söka lite på download.com efter gratis program för konvertering av Avi/Xvid/DivX till Mpeg/Svcd & sedan bränna med Nero.

Gumpa skrev:
Det finns en pluin som heter:
Nero.Mpeg2.SVCD.Plugin.exe (344kb)

Om du inte hittar/köper den så får du väl söka lite på download.com efter gratis program för konvertering av Avi/Xvid/DivX till Mpeg/Svcd & sedan bränna med Nero.
skulle bara vilja lägga in en liten notis här. jag köpte en fin dvd spelare som klarade de mesta inklusive svcd och vcd ... men när jag använde nero för att skapa svcd filer klarade min dvd inte av dem. däremon nät jag använde tmpeg(tror jag) funkade det klockrent. får du det int eatt funka har jag en uppskö med program jag kan slänga upp som du kan ladda hem,. dvd creator använder jag nu (sitter vid annan dator tror det heter så). använder det så jag kan plocka in en .sub (text fil) in i en dvd fil. best program on da market. du behöver inte muxa eller dylikt. programmet sköter allt själv.

ok, har lite koll nu. En sista fråga bara... går det att få med subs om man konverterar till svcd? :va

medic skrev:
ok, har lite koll nu. En sista fråga bara... går det att få med subs om man konverterar till svcd? :va
nej om du vill ha med subs behöver du lägga in det i filen redan innan. en vanlig konverterare gör inte det. skaffa dvd composer lite advanced men bra.

MDM skrev:
nej om du vill ha med subs behöver du lägga in det i filen redan innan. en vanlig konverterare gör inte det. skaffa dvd composer lite advanced men bra.

ok, men saken är den att jag inte vill konvertera från dvd utan från avi. funkar dvd composer bara för dvd filmer?

medic skrev:
ok, men saken är den att jag inte vill konvertera från dvd utan från avi. funkar dvd composer bara för dvd filmer?
dvd composer skapar bara dvd filmer från mpg mv2... för att konvertera från avi till dvd svcd vcd använder jag ett program som, heter avi divx to dvd svcd vcd converter... fantasifullt namn. finns på http://www.aone-soft.com .har inget prog som lägger in subs direkt fi filen då jag vill kunna stänga av sätta på texten.

MDM skrev:
dvd composer skapar bara dvd filmer från mpg mv2... för att konvertera från avi till dvd svcd vcd använder jag ett program som, heter avi divx to dvd svcd vcd converter... fantasifullt namn. finns på http://www.aone-soft.com .har inget prog som lägger in subs direkt fi filen då jag vill kunna stänga av sätta på texten.
http://www.afterdawn.com/guides/archive/avi_to_dvd_avi2dvd.cfm

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...