Från CD till HD

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Hejsan i höstrusket...

Nu när hojen är avställd så måste man ju ta vara på de små ljusa sakerna som erbjuds i vardagen. En av dessa är att lyssna på musik. Men man har ju några favorit låtar på varje skiva och de kan vara lite drygt att hålla på att byta skivor hela tiden (har ingen växlare) så därför letar jag efter ett bra program för att kunna lägga in skivorna på datorn så jag kan lägga ihop en spel lista som passar mig just för stunden. Vad för program ska jag använda då? vart hittar jag det och hur gör man? Vill ju gärna ha namn och nummer kvar på låtarna även på datorn.

Detta är inget lägga-upp-på-dc-stil utan endast spela-min-favorit-musik-i-valfri-ordning-på-datorn... Helst i mp3 format eftersom de tar liten plats...

Hoppas någon har något bra förslag. :)
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Ladda hem audiograbber för att "rippa" CD-skivor till hårddisken.. sen om du inte vill ha dom som wave-filer måste du även ladda hem en encoder för att komprimera filerna. LAME är en sådan som fixar mp3-filer, finns på samma sida som audiograbber.

http://www.audiograbber.com-us.net/
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Tack för hjälpen..

Då va det nerladdat. Ska bli spännande om jag får det att fungera nu också... :)
 

didjik

Guest
Det funkar att rippa dom i wmp10 med, men vet inte om det blir till mp3:eek:r då.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
didjik skrev:
Det funkar att rippa dom i wmp10 med, men vet inte om det blir till mp3:eek:r då.
DMC drar ner dom till mp3:eek:r med engång istället.. Väldigt kompetent program!
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Hultan skrev:
DMC drar ner dom till mp3:eek:r med engång istället.. Väldigt kompetent program!
Vilket även Audiograbber eller Audiocatalyst gör,om man har en encoder inställd i programmet....
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
morlock skrev:
Vilket även Audiograbber eller Audiocatalyst gör,om man har en encoder inställd i programmet....

Fungerade klockrent!! Sitter just nu och lyssnar på gamla skivor i mp3 format... :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top