Från avi till dvd inget ljud

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hallå!

Jag har filmat lite med en Sony DV-kamera, dragit över till datorn med Adobe Premiere. Det funkar bra. Nu vch ill jag bränna ut AVI-filerna till DVD.

Har testat Premieres inbyggda och Win Avi Video Converter, men jag får inget ljud. :argpådato

Vad gör jag för fel?

Använder Win XP och hyfsad hårdvara: p4 2,8/512 MB...

kan de va kodecs som spökar eller nått?

har du nero vision express? lätthanterat prog tycker jag iaf :)

lee skrev:
Hallå!

Jag har filmat lite med en Sony DV-kamera, dragit över till datorn med Adobe Premiere. Det funkar bra. Nu vch ill jag bränna ut AVI-filerna till DVD.

Har testat Premieres inbyggda och Win Avi Video Converter, men jag får inget ljud. :argpådato

Vad gör jag för fel?

Använder Win XP och hyfsad hårdvara: p4 2,8/512 MB...
du har troligen bara glömt att valt ljudspår. avi har ljudet inbyggt men som du vet kan du välja ljud på en dvd. klicka runt lie och kolla

råkade utför det förut, vart något strul när man valde stereo istället för 5.1-ljud eller tvärtom eller nåt, kolla ljudinställningar

Mickez77 skrev:
råkade utför det förut, vart något strul när man valde stereo istället för 5.1-ljud eller tvärtom eller nåt, kolla ljudinställningar

Fick aldrig ordning på Premiere trots att jag testade samtliga varianter på inställningar tror jag. Tyvärr tog det lång tid innan jag lyckades ordna Nero Vision Express, men när jag installerat det gick det som en dans!

Stort tack till alla och särskilt Heimdal.

lee skrev:
Fick aldrig ordning på Premiere trots att jag testade samtliga varianter på inställningar tror jag. Tyvärr tog det lång tid innan jag lyckades ordna Nero Vision Express, men när jag installerat det gick det som en dans!

Stort tack till alla och särskilt Heimdal.

:tummenupp

jag hade problem somfan när ja skulle göra en DVD.. höll på i flera dar.. men sen visade de sig att nero vision express (som jag redan hade installerat, å på en CD som jag fick med grafikkortet funkade bäst :D)

heimdal skrev:
:tummenupp

jag hade problem somfan när ja skulle göra en DVD.. höll på i flera dar.. men sen visade de sig att nero vision express (som jag redan hade installerat, å på en CD som jag fick med grafikkortet funkade bäst :D)
yepp nero vision rular.. när det funkar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...