Frågor om VW Caravelle

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Har märkt att det finns endel folk härinne som kör/har kört VW Caravelle som hojbussar.
Köpte nämligen en sådan 91:a, 2.5 liters bensinare igår.

Har dock lite småfel på den, och undrar om nån här vet något...

1. Tempmätaren och tankmätaren är stendöda. Han som sålde den tjötade om nån lödning, och det har jag även hört på andra håll. Nån som vet vilken lödning, eller om det är något man kan fixa själv?

2. Idag när jag kom hem med räsern, och stängde av allt så lät det som att fläkten gick. Tänkte att "Det är la bara elfläkten..." Kom ut en halvtimme senare, samma ljud fortfarande... Lokaliserar ljudet till någon liten pump som sitter på kylarslangarna precis under den vänstra kylfläkten. Men pumpen vägrar lägga av att pumpa.
Någon som vet vad denna pumpen gör, eller hur man kan få den att fungera som den ska?

Hoppas det finns nån duktig jäkel här som kan svara...=)

Ha de gôtt!

Mvh Ludde

Ludde skrev:
2301483 Har märkt att det finns endel folk härinne som kör/har kört VW Caravelle som hojbussar.
Köpte nämligen en sådan 91:a, 2.5 liters bensinare igår.

Har dock lite småfel på den, och undrar om nån här vet något...

1. Tempmätaren och tankmätaren är stendöda. Han som sålde den tjötade om nån lödning, och det har jag även hört på andra håll. Nån som vet vilken lödning, eller om det är något man kan fixa själv?

2. Idag när jag kom hem med räsern, och stängde av allt så lät det som att fläkten gick. Tänkte att "Det är la bara elfläkten..." Kom ut en halvtimme senare, samma ljud fortfarande... Lokaliserar ljudet till någon liten pump som sitter på kylarslangarna precis under den vänstra kylfläkten. Men pumpen vägrar lägga av att pumpa.
Någon som vet vad denna pumpen gör, eller hur man kan få den att fungera som den ska?

Hoppas det finns nån duktig jäkel här som kan svara...=)

Ha de gôtt!

Mvh Ludde

"Lödningen" som avses är troligtvis ett brott i "folien" på baksidan av huvudinstrumentet. Alltså att man kan löda brottet och få klockorna att snurra igen. Riv loss och kolla eller köp beg. Ang. ev. pump vet jag inget, köp en handbok, Hynes eller dyl.

Fy fan. Mesigt med vattenkyld rackare. Å andra sidan kan man ju lasta hojar i din...

Lycka till!

hållundan skrev:
2301737 Fy fan. Mesigt med vattenkyld rackare. Å andra sidan kan man ju lasta hojar i din...

Lycka till!

Haha, jag har alltid varit lite mesig...
Lyckades iaf få liv i tankmätaren igår, och pumpjäkeln la av efter fyra timmar... Så nu är det bara tempmätaren som spökar. Och att det tog fyra timmar för pumpen att sluta gå... Menmen...=)

Ha de gôtt!

Hornet_600 skrev:
2301498 "Lödningen" som avses är troligtvis ett brott i "folien" på baksidan av huvudinstrumentet. Alltså att man kan löda brottet och få klockorna att snurra igen. Riv loss och kolla eller köp beg. Ang. ev. pump vet jag inget, köp en handbok, Hynes eller dyl.

Okay, tack för hjälpen!

Har letat handbok nu, Haynes har ingen. Någon som vet nån annan som är stor på verkstadshandböcker?

Förresten, någon som vet var vattentempgivaren sitter på en sådan? 2.0:a besinare.

Ha de gôtt

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...