Frågor om vilken motard man ska ha!!!

Tjena grabbar.. jag har fått syn på en hoj... detta skriver säljaren:

Husaberg 600
ramen är från -96 motorn från -99 plast och tank -00 och nyare. ägaren innan mig kopte den från husaberg där dom plockade ihop en komplett cykel, därav alla olika årsmodeller.
ej körd sedan 2003 endast startad då och då
ny förgasare
öhlinsdämpare
nytt elsystem anpassat för lv-reggning
nya lammeller
ny olja och filter
ny bromsolja
ny kick
en uppsätning motard däck på fälg (kan ev. säljas separat)
en uppsättning enduro däck på fälg
lite extra plast m.m.
pris: hoj utan motard däck 24000:-
pris med motard däck 30000:-
vidd snabb affär kan priset diskuteras.
byten är också intressanta, alla roliga förslag beaktas.
vid intresse kan jag skicka fler bilder på både extradelar, däck/fälg och cykeln


det låter billigt, men å andra sidan så är det inte den nyaste hojen... jag vill ha lite förslag från er som kör Husa... och detta skulle bli en extra hoj till mig..!
 

Bifogat

  • motard.jpg
    motard.jpg
    32.6 KB · Visningar: 165
porec skrev:
Tjena grabbar.. jag har fått syn på en hoj... detta skriver säljaren:

Husaberg 600
ramen är från -96 motorn från -99 plast och tank -00 och nyare. ägaren innan mig kopte den från husaberg där dom plockade ihop en komplett cykel, därav alla olika årsmodeller.
ej körd sedan 2003 endast startad då och då
ny förgasare
öhlinsdämpare
nytt elsystem anpassat för lv-reggning
nya lammeller
ny olja och filter
ny bromsolja
ny kick
en uppsätning motard däck på fälg (kan ev. säljas separat)
en uppsättning enduro däck på fälg
lite extra plast m.m.
pris: hoj utan motard däck 24000:-
pris med motard däck 30000:-
vidd snabb affär kan priset diskuteras.
byten är också intressanta, alla roliga förslag beaktas.
vid intresse kan jag skicka fler bilder på både extradelar, däck/fälg och cykeln


det låter billigt, men å andra sidan så är det inte den nyaste hojen... jag vill ha lite förslag från er som kör Husa... och detta skulle bli en extra hoj till mig..!

Hmm om jag var du skulle jag satsa på nåt som redan är lv-reggat.. Behöver inte lägga till många stålars för att få en 650 i halvslitet skick.. Fast iofs kan du nog pruta en del på den hojen, det står ju tillochmed.
 
Busaberg skrev:
Husaberg gör inga modeller med mindre än 450cc,och har aldrig tillverkat(serieproducerat iallafall)någon cykel med mindre än 350cc.Hur fan ska du bära dig åt för att regga en sån som lätt mc :confused:

Som värdelöst vetande kan jag nämna att när jag var i England i våras (april 05) hos DCR så fick jag titta på en husaberg 250 från sent 90 tal. Varvade enligt dave 12500 rpm. Såg likadan ut i motorkonstuktionen utvändigt som övriga husor.

Men som sagt, en experimenthoj. Ingen serietillverkad.
 
wheelie82 skrev:
Hmm om jag var du skulle jag satsa på nåt som redan är lv-reggat.. Behöver inte lägga till många stålars för att få en 650 i halvslitet skick.. Fast iofs kan du nog pruta en del på den hojen, det står ju tillochmed.
ok.. ska leta.. men tänkte bara att det var billigt då jag inte kna slänga ut 40 på en hoj, då jag tänker behålla min.. skulle man få ner den till ca 25 med motard hjul så skulle jag nog kunna ha 2 hojar.. men ser ut som att man bör glömma den.
 
Rasorblade skrev:
Ta bort den här stickyn...ingen jävel som läser den i alla fall :4skrika :4skrika :4skrika

Finns det någon som skulle kunna skriva ihop en sticky med lite information om vanliga hojar? Det skolla nog uppskattas av en hel del som sneglar åt motard. :)

Mvh
Johan
 
Extreem_ skrev:
Finns det någon som skulle kunna skriva ihop en sticky med lite information om vanliga hojar? Det skolla nog uppskattas av en hel del som sneglar åt motard. :)

Mvh
Johan
Det var det jag föreslog i ett inlägg tidigare i denna tråd!!
 
Jag är lite småsugen på en Husaberg 650, men är den totalt olidlig att köra ca 3,5 mil?

Är sadeln stenhård som på en cross eller lite mjukare?

Tänkte att man kunde ta den till jobbet nån gång då & då iaf när det är riktigt fint väder, sen är det rätt rolig väg dit också.

Har varit helt inställd på att köpa en GSXR 750 men försäkringskostnaden är ju rätt hög att en motard kanske är vettigare...

Enda motard jag provkört hittills är en polares XR650, vet inte hur den står sig mot en Husa.

En polare tycker att jag borde köpa en äldre sporthoj och bygga om till fighter istället... Men motard känns mer lockande än en fighter
 
Last edited:
jarnkamin skrev:
Jag är lite småsugen på en Husaberg 650, men är den totalt olidlig att köra ca 3,5 mil?

Är sadeln stenhård som på en cross eller lite mjukare?

Tänkte att man kunde ta den till jobbet nån gång då & då iaf när det är riktigt fint väder, sen är det rätt rolig väg dit också.

Har varit helt inställd på att köpa en GSXR 750 men försäkringskostnaden är ju rätt hög att en motard kanske är vettigare...

Enda motard jag provkört hittills är en polares XR650, vet inte hur den står sig mot en Husa.

En polare tycker att jag borde köpa en äldre sporthoj och bygga om till fighter istället... Men motard känns mer lockande än en fighter
3,5 mil ska du då inte oroa dig för. :tummenupp det är när du börjar närma dig 10 mil som det börjar svida i röven :gnissla Men är de 10 mil på kurvig väg tror jag du först känner träsmaken när du åkt färdigt. :yoparty
 
RaceMe skrev:
Som värdelöst vetande kan jag nämna att när jag var i England i våras (april 05) hos DCR så fick jag titta på en husaberg 250 från sent 90 tal. Varvade enligt dave 12500 rpm. Såg likadan ut i motorkonstuktionen utvändigt som övriga husor.

Men som sagt, en experimenthoj. Ingen serietillverkad.
Kring 99-00 finns det några Husaberg med i resultatlistorna från enduro-vm 250 4-takt också.Lär ju ha varit prototyper det med isåfall(eller något hempul).
 
philsson skrev:
3,5 mil ska du då inte oroa dig för. :tummenupp det är när du börjar närma dig 10 mil som det börjar svida i röven :gnissla Men är de 10 mil på kurvig väg tror jag du först känner träsmaken när du åkt färdigt. :yoparty

Vafan, nu blev det ju ännu svårare att bestämma sig... :huvet
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top