Frågor om Knutstorp

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Ska ner dit o köra för första gången, det som en del kallar för Sveriges roligaste och svåraste bana.... och undrar,
1. Vi kan "campere i Ryttargården" vad är det?
2. Finns det inte ström som på andra banor?
3. Ngt annat väsentligt som är bra att veta?
4. Finns det ngt speciellt att "se upp med" på banan?
(om jag skulle svara på den frågan om Gelleråsen skulle jag svara - svackan efter Eje)

Tack på förhand

Kari

banan är som en korsning av anderstorp å gokartbana :P
ta med elverk då strömmen kan va lite bristfällig,
å längst bort på banan, så svänger man nerför en backe.
när du tycker att de går fort där så går de för långsamt, :D

sen när du svänger å går upp mot läktaren, så åk på vänsterkanten upp över
å va inte rädd på gasen, sen när du känner att framhjulet sticker upp i luften
så slå av gasen kvickt för då kommer bakhjulet upp i luften å du gör ett fint litet skutt förbi läktaren :yoparty
annars är de inte mkt mer att säga om banan!
hade gött å lycka till!

"campere i Ryttargården" låter som Danska för att man får lov att bo i depån. :)

1. Vi kan "campere i Ryttargården" vad är det?
Bandepån går utmärkt att campa i

2. Finns det inte ström som på andra banor?
Det finns ibland ett temporärt diesel-elverk (kolla med din arrangör).

3. Ngt annat väsentligt som är bra att veta?
Burna inte på toaletten :tungan

4. Finns det ngt speciellt att "se upp med" på banan?
Hårnålen är en transportsträcka

Last edited:
Jag måste utfärda en allvarlig varning! Ät INTE på pizzerian i kågeröd, tro den heter three stars, sämsta pizzerian jag någonsin sett.

Varning även för mjukglassen i kiosken med P-rullar på hyllan, han som serverar glassen har oftast en tumme i struten, glömmer aldrig repliken han sa till Mozz "det är gott med ett slick"

Jag måste utfärda en allvarlig varning! Ät INTE på pizzerian i kågeröd, tro den heter three stars, sämsta pizzerian jag någonsin sett.

Vad kul att det kommer upp.... Bad om lite sås till min kebabpizza. Ut kom tanten med naturell yougurt. -Jag bad o få lite stark kebabsås sa jag! Då kom hon ut med en tabasko flaska... -Du blanda själv!

Den suger!

Vad kul att det kommer upp.... Bad om lite sås till min kebabpizza. Ut kom tanten med naturell yougurt. -Jag bad o få lite stark kebabsås sa jag! Då kom hon ut med en tabasko flaska... -Du blanda själv!

Den suger!

Ha ha .. den "damen" har aldrig hört talas om service!! Inget som rör det stället förvånar en längre ... (stället vart stängt i våras av hälsomyndigheten.. )
Ett råd till er som kommer ner till Knutstorp för att köra och blir sugna på en pizza...
Åk till Ekeby's pizzeria och gatukök!
Vrålgoda pizzor, service och inga små saker på tallriken (Varning för familjepizzan.. Den är enorm!! :D ) Ca en mil dit från Kågeröd, men värt det..

Micke.. du får fixa kartor och lägga i sekreteriatet så man hittar till Ekeby .. eller andra hyfsade ställen om man nu inte vill hälsa på hos Kias i depån..

Ha ha .. den "damen" har aldrig hört talas om service!! Inget som rör det stället förvånar en längre ... (stället vart stängt i våras av hälsomyndigheten.. )
Å fan, där ser man. Vi inhandlade varsin pizza där förra helgen och de slank ner utan problem.

Å fan, där ser man. Vi inhandlade varsin pizza där förra helgen och de slank ner utan problem.

Stället är ju ombyggt en del efter det nu så någon risk för magproblem är det inte nu skulle jag tro :)
Men vi går inte dit... de få gånger vi varit där har det aldrig blivit rätt.. hur kul är det att få in en kebabpizza med sås på som innehåller laktos när man är laktosintolerant.. Inget skoj.. Och man påpekar och frågar när man beställer.. ändå fel...
Så du förstår nog varför vi åker iväg till Ekeby när pizzasuget blir för stort :)

Om de byter ägare någon gång så kan det bli en annan sak.. då får man testa igen ...

Den suger!
Och det var hit du och Mozzis ville lura med mig :mad:
Tur att jag valde Sushi istället då :)

Jag vill bara passa på att tacka för er omtänksamhet över mitt dinerande där nere som jag fö fixade själv eftersom jag sällan äter sån s...mat.
Det var väsentligheterna, fö så var det en riktigt kul men jobbig bana att köra, som nog tar lite tid att lära sig, lite ovant med en så kuperad bana, den inger en viss respekt, även om det förmodligen inte gör mer ont där än ngn annan stans att köra av. (det får räcka för i år av den varan)
Racing for fun,s arr. var nog det bästa jag någonsin sett, mkt proffsigt.
Det blir nog fler turer till skåne:tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck