Frågor om husa-skinnställ?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Måste byta mitt sinisaloställ som faller i bitar bara man kollar på det och som dessutom har planetens sämsa passform! Ser att dom säljer husa-ställ billigt på JWF-racing. Vilken storlek ska jag ha som är 186 cm lång och väger 70 kg? Storlek 50 eller 52? Ligger en bit bort så blir svårt att prova i förväg. Säljer marin och fritid dom ställen för samma pris?

Vad har ni för erfarenheter av dessa ställ som använder dom? Bra passform? Bra kvalité? Får jag rabatt när jag åker yamma och handlar ett sånt? :hihi :rolleyes:

http://www.jwfracing.se/ListProducts.aspx?cat=818

Jag har årsmodellen före, det helgula, och ser lite annorlunda ut med 95kg på 180cm. Mitt är precis lagom på längden och jag tror jag har 54 på mitt så 50 eller 52 till dina 186 verkar lite smått (även om jag troligen sträcker ut mitt på andra ledden då :huvet )
Ska inte svära på att mitt är 54, ska kolla det. Otroligt bra pris annars :tummenupp

Förresten. Hur fanken kan man vara så lång och väga så lite :va

Jag är också intresserad av ett husaberg ställ, jag är 185 cm lång och väger 75-80kg. Kan jag åka bekvämt med storlek 52 eller finns det risk för kastrering då?:tungan
Hur är det med kvaliteten, håller dem bra?

Edit: Ringde och pratade med dem nyss, han tror att stället skulle passa mig bra :tuttar Så det blir nog till att dra iväg en beställning:)

Last edited:
Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back