MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ska köpa en Fireblade -02 som har tre års garanti kvar, men hur funkar Hondas garanti egentligen? Gäller den fortfarande fastän hojen byter ägar? Vilka saker täcker garantin? Säg t ex att växellådan rasar nästa sommar, eller att något i motorn går sönder. Täcks det av garantin eller täcker den bara fel som man kan bevisa fanns redan när hojen va ny? (vet att det finns en del garantier som har sådana krav)
Sen undrar jag om det är någon som har en CBR 954 här och som kan berätta om/hur framljuset sitter fast i frontkåpan på något sätt? Anledningen till att jag frågar är att jag tänker byta till kraschkåpor men vill ha kvar originalljuset. Hade en Kawasaki Ninja zx-6r -98 förut och på den satt lyset inte fast alls i kåpan, medans det på polarens Suzuki GSX-R 1000 sitter fast med en massa olika fästen. Dom fästena finns ju inte på krashkåporna och då är det mycket mer jobb om man vill ha originalljuset kvar....
Finns det några vanliga fel på Fireblade -02? Garantiåtgärder?
Ska hämta hojen på fredag
Sen undrar jag om det är någon som har en CBR 954 här och som kan berätta om/hur framljuset sitter fast i frontkåpan på något sätt? Anledningen till att jag frågar är att jag tänker byta till kraschkåpor men vill ha kvar originalljuset. Hade en Kawasaki Ninja zx-6r -98 förut och på den satt lyset inte fast alls i kåpan, medans det på polarens Suzuki GSX-R 1000 sitter fast med en massa olika fästen. Dom fästena finns ju inte på krashkåporna och då är det mycket mer jobb om man vill ha originalljuset kvar....
Finns det några vanliga fel på Fireblade -02? Garantiåtgärder?
Ska hämta hojen på fredag
