Frågor om GSXR 1000 K3.

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Jag har köpt en slutkörd K3 som misshandlats av forum med lemmar.

Finns en avgasventil som öppnas med en motor och den är naturligtvis bortplockad när yoshi systemet sitter på , vad har denna för funktion :va

Ska man skaffa en PCIII för att få den att funka optimalt , går iof bra och så ini helv...

Slutligen finns det någon manual att uppbringa till denna skapelse.

2ono skrev:
Inte mig men hojen , läs ordentligt. :7peta

Tack för manualerna :)

Höhöö:=)

Ärligt talat så tror jag det finns nån snäll själ som kan ge dig hela manualen i PDF-format.Vet inte hela bunten låg uppe på den sidan?

2ono skrev:

Finns en avgasventil som öppnas med en motor och den är naturligtvis bortplockad när yoshi systemet sitter på , vad har denna för funktion :va

Ska man skaffa en PCIII för att få den att funka optimalt , går iof bra och så ini helv...

Slutligen finns det någon manual att uppbringa till denna skapelse.

Funktion: Att förbättra mellan registret (om jag inte minns fel, eller så är de för att minska emmissioner)

Har ingen betydelse för motorns funktion, går lika bra ändå.

Sluta gnälla eller utveckla ditt argument:
2ono skrev:

maxximus skrev:
Funktion: Att förbättra mellan registret (om jag inte minns fel, eller så är de för att minska emmissioner)

Har ingen betydelse för motorns funktion, går lika bra ändå.

Sluta gnälla eller utveckla ditt argument:
2ono skrev:

Ok

Gnäll bara ett konstaterande , men inte ta de så allvarligt nu va , ja e nöjd och visste va jag gav mig in på, lite projekt inför vintern skadar inte :)

2ono skrev:
Ok

Gnäll bara ett konstaterande , men inte ta de så allvarligt nu va , ja e nöjd och visste va jag gav mig in på, lite projekt inför vintern skadar inte :)

Vadå projekt? Du BEHÖVER inte ha den där avgasventilen monterad. Jag hade inte satt in den om den vart bortplockad på min hoj, helt onödigt bara...

Waste of time & waste of money....

maxximus skrev:
Vadå projekt? Du BEHÖVER inte ha den där avgasventilen monterad. Jag hade inte satt in den om den vart bortplockad på min hoj, helt onödigt bara...

Waste of time & waste of money....

Så kaxig WTF??? ställer en fråga om FUNKTIONEN .Eller är det något som stör dig :va som jag inte förstår?? (viss ironi)

2ono skrev:
Så kaxig WTF??? ställer en fråga om FUNKTIONEN .Eller är det något som stör dig :va som jag inte förstår?? (viss ironi)

Jag är inte kaxig, bara du som missförstår:(

Jag menar bara att du inte behöver oroa dig! Sen vad menar du med sönderkörd? Hur ser du det?

maxximus skrev:
Jag är inte kaxig, bara du som missförstår:(

Jag menar bara att du inte behöver oroa dig! Sen vad menar du med sönderkörd? Hur ser du det?

Ok :tummenupp
Inget jag oroar mig för ställer en fråga

Sönderkörd :rolleyes: Utvecklar ---->Jag menar att den är hårt körd med burnisar och wheelies "sett bilder" här på forumet :hihi , tappad i backen några gånger i låg fart repade bakspeglar och ytliga lackskador på swingen men är bra servad.

Med projekt menar jag att optimera den lite på fjädrings och motorsidan.

Vill ha en std hoj som ska funka optimalt för det den är avsedd för. :)

Vet inte hur avgasventilen ser ut på Sukan men på min handlar det mest om att få ner ljudnivån till lagliga nivåer, att hjälpa ljuddämparen helt enkelt. Den är "stängd" vid låga varvtal och öppnar sedan.

I USA har de bänkat med och utan ventilen utan noterbar skillnad. Jag orkade därför inte koppla ur min då jag inte vill ha ett högre tomgångsljud.

Tror inte du behöver fundera mer på det, om ventilen verkligen gav en massa effekt så skulle väl helsystemstillverkarna integrera den i sina system.

Neutral skrev:
Vet inte hur avgasventilen ser ut på Sukan men på min handlar det mest om att få ner ljudnivån till lagliga nivåer, att hjälpa ljuddämparen helt enkelt. Den är "stängd" vid låga varvtal och öppnar sedan.

I USA har de bänkat med och utan ventilen utan noterbar skillnad. Jag orkade därför inte koppla ur min då jag inte vill ha ett högre tomgångsljud.

Tror inte du behöver fundera mer på det, om ventilen verkligen gav en massa effekt så skulle väl helsystemstillverkarna integrera den i sina system.

Ok
Sitter i ljuddämparen i närheten av övergången avgas ljuddämpare.
En bricka med samma diameter som hålet i ljuddämparen är öppen i vila men en motor som sitter externt (kom lös) roterar den här brickan som du beskriver.

Ja å effekt finns de så de räcker och blir över , 0-200 på 7,5 s inger en viss respekt på gammal man :hihi

2ono skrev:
Ok
Sitter i ljuddämparen i närheten av övergången avgas ljuddämpare.
En bricka med samma diameter som hålet i ljuddämparen är öppen i vila men en motor som sitter externt (kom lös) roterar den här brickan som du beskriver.

Ja å effekt finns de så de räcker och blir över , 0-200 på 7,5 s inger en viss respekt på gammal man :hihi

öru du har gjort bort dig :7peta , vad ska du med en riskokare till :va . ska köra ifrån dig nästa sommar så du får se hur du har byt ner dig :hihi godis på väg mumma kommer ha ett stort smile på läparna till våren :tummenupp

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år