Frågor o Svar Gotland Ring med Sporthoj.com - Din MC

Toaletter kommer att finnas och mat (servering) väntar vi besked om. Men på något sätt ska det finnas tllgång till dricka och korv med bröd med tillbehör om dom inte får sin servering klar.

M:et! Kontot kommer i mailet du får om några dagar, så håll ut.

/Liwa1

Status: 33 st anmälda redan :tummenupp

Last edited:
Varför är det så lååång tid kvar??? (är anmäld)

Last edited:
Ni som åkt banan! Kan man åka där me en 125a? Jamenar om man ska med vill man jue inte ligga o maxxa hela banan! :brinnerup Vill jue heller inte ligga och blocka för andra hojjisar med större motorer.

Vad gäller för regler angående däck ? Får man använda mer än en hoj (i olika grupper t.ex.) ? Är ljudkravet vid förbipassering och i så fall på vilket håll ? Måste hojen vara i gatskick fullt ut eller godkänns kraschkåpor, bortplockade blinkers, regskylt m.m. ?

Är det enbart rr-licens som gäller om man nu får till en licensgrupp ?

Biifer skrev:
Ni som åkt banan! Kan man åka där me en 125a? Jamenar om man ska med vill man jue inte ligga o maxxa hela banan! :brinnerup Vill jue heller inte ligga och blocka för andra hojjisar med större motorer.

Jag har inte åkt den men du kan köra 125a. Du behöver inte maxa och du blockar inte. I den långsamma/nybörjar-gruppen brukar det vara väldig skilnad på fart. Men det är inget problem. Det är ju inte så att folk blir förbannade på långsammare bågar. Det är inte som ute i trafiken. På bana är det RESPEKT! På rakor blir du långsammare men med riktiga spårval så går det hur bra som helst. I svängiga partier lär du bli snabb. Åk o kör :tummenupp

De delar som jag åkte var väldigt lämpliga för 125 det var flera böjar på ettans växel och inte mycket till raksträcka.

Biifer skrev:

TomK skrev:
Vad gäller för regler angående däck ? Får man använda mer än en hoj (i olika grupper t.ex.) ? Är ljudkravet vid förbipassering och i så fall på vilket håll ? Måste hojen vara i gatskick fullt ut eller godkänns kraschkåpor, bortplockade blinkers, regskylt m.m. ?

Är det enbart rr-licens som gäller om man nu får till en licensgrupp ?

Det är bara tävlingslicens RR som gäller i licensgruppen om det blir någon.

Det är bara en hoj per person. Dock om du vill åka två grupper så får du betala 2 x 400 kr.

Du får ha kraschkåpor på hojen. Lyktor ska tejpas om det är av glas, likaså blinkers (allt glas tejpas).

Hur dom mäter ljudet vet jag inte. Men kan tänka mig att det är vid förbipassering och att dom kan ta från båda håll.
Ska höra efter och se om jag kan få ett bra svar från dom på den biten.

/Liwa1

Vafaan då... redan 40 bokade!?? om inte jag o Tias får va med så blir jag aaarg.... har tom fixat gratis boende o allt i visby! :(

Back