Frågor man aldrig vågar ställa

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Hur stor risk utsätter man sej för om man borrar i skarp ammo? Hittade ett gammalt skott som ja inte redigt minns hur ja kommit över men tänkte ev ha som nyckelring... Gjorde en liknande operation i 14-årsåldern men på den tiden tänkte ja väl inte längre än picken räckte... I teorin borde risken va ganska liten tycker ja...

Bästa rådet jag kan ge dig är att inte göra det alls.
vänta tills det är någon vapenamnesti och lämna in den hos polisen alt ljug o säg att du hittar den någonstans...

men jag inser att du inte kommer att följa det oavsett så..

Det finns riktig utrustning för att ta bort kulan från själva hylsan.
ser ut som en hammare och fungerar ungefär likadant fast tvärtom.
dvs man stoppar in hela kulan i den med en hållare för hylsan och klappar till och då lossnar kulan från hylsan och du kan tömma ut krutet och smälla av och ta bort tändhatten med ett verktyg.
glöm inte att brisera tändhatten. mindre kul om man sitter på krogen eller i bilen om den går av om du skall ha den som prydnad.

när jag var ung o dum så spände jag fast kulan i ett trästycke och tog en polygrip och drog loss kulan med.
sedan så smällde jag tändhatten vilket höll på att göra mig döv på kuppen.
efter det så lärde jag mig ladda själv med rätt grejer istället.
mycket roligare att skjuta när man själv får fixa ammunitionen.

Jag skulle nog undvika att borra med tanke på att krutet kan antända om det blir för varmt mm.
en liten varning, jag är ganska säker på även idag så räknas skarp ammunition som vapenbrott.
vilket du kanske borde tänka till på....

en sak jag glömde bort, när man dyker så är det inte så sällan man hittar ammunition och andra grejer som folk inte vill ha kvar. så kasta den i sjön kanske inte är det bästa alternativet även om det är det enklaste.

lycka till
:smasha
 
Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Varför envisas brewdar att köpa det fluffigaste dasspapper som finns? Gärna med fjärilar eller annat trams. Går ju sönder i småsmulor varenda gång man ska torka sig, och tar 2 ggr längre tid att få bort luddet. :va
Är dessutom multum dyrare än papper som inte desitegreras av att man tittar på det. :dummer
 

Snyggingen1988

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Polen
Hoj
Ingen än
Varför envisas brewdar att köpa det fluffigaste dasspapper som finns? Gärna med fjärilar eller annat trams. Går ju sönder i småsmulor varenda gång man ska torka sig, och tar 2 ggr längre tid att få bort luddet. :va
Är dessutom multum dyrare än papper som inte desitegreras av att man tittar på det. :dummer

Jag tror att du saknar ett vitalt organ för att förstå poängen....

Skaffa dubbla rullhållare...
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Varför envisas brewdar att köpa det fluffigaste dasspapper som finns? Gärna med fjärilar eller annat trams. Går ju sönder i småsmulor varenda gång man ska torka sig, och tar 2 ggr längre tid att få bort luddet. :va
Är dessutom multum dyrare än papper som inte desitegreras av att man tittar på det. :dummer

Håller med om dessa fluffpapper som bara går sönder.

Förr i tiden när man gick på utedass så kunde man använda telefonkatalogen. Numera i digitalåldern utan papperskatalog så vete tusan, finns det någon android-app för det?:va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med om dessa fluffpapper som bara går sönder.

Förr i tiden när man gick på utedass så kunde man använda telefonkatalogen. Numera i digitalåldern utan papperskatalog så vete tusan, finns det någon android-app för det?:va

Jag har en bal med grovt och drygt toapapper bredvid toan. PRaktiskt och funktionellt.
Men så bor jag ensam också även om jag inte är singel längre.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag har en bal med grovt och drygt toapapper bredvid toan. PRaktiskt och funktionellt.
Men så bor jag ensam också även om jag inte är singel längre.

En bal?! Jag har seriöst en rulle kvar på 12 packet jag köpte när jag flytta in för drygt ett år sen, kanske ett bevis på hur lite jag e hemma hehe
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En bal?! Jag har seriöst en rulle kvar på 12 packet jag köpte när jag flytta in för drygt ett år sen, kanske ett bevis på hur lite jag e hemma hehe

Ja, sålänge jag inte har besök räcker det jävligt länge. Får man besök så går det genast åt 2-3 rullar av nån suspekt anledning.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Varför envisas brewdar att köpa det fluffigaste dasspapper som finns? Gärna med fjärilar eller annat trams. Går ju sönder i småsmulor varenda gång man ska torka sig, och tar 2 ggr längre tid att få bort luddet. :va
Är dessutom multum dyrare än papper som inte desitegreras av att man tittar på det. :dummer

Tja... jag är tjej och har också i åratal förordat det fluffiga pappret med mönster. Jag kan egentligen inte minnas varför jag ville ha det för det är retande o trasar sig när man torkar sig med det. MEN det är jättegosigt att snyta sig i och det är fint att titta på, speciellt om man hittar ett mönster som matchar inredningen på toan så var jag glad.

Sen blev även jag irriterad på att ha papper i skrevet kvar och började leta efter ett papper som inte går sönder eller kostar multum och det enda jag hittat är de helvita blekta (vilket jag också inte tycker om eg då de är just miljöfarliga väl?) som är tjockare papper med stansat mönster. De håller nämligen ihop när man torkar sig och går inte sönder OCH är sköna att snyta sig i. Det finns några varianter av dessa med tjockare papper och stansade som håller en lägre prisnivå.

Ja, sålänge jag inte har besök räcker det jävligt länge. Får man besök så går det genast åt 2-3 rullar av nån suspekt anledning.


De oblekta varianterna trasar alltid sönder och det går åt mer för att få torrt dessutom finns det nog en förklaring i att dina besök är av kvinnligt kön. Vi torkar nämligen oss på ALLA våra toalettbesök och det kanske inte herrar gör tänker jag. Därav förklaringen varför det går åt mer papper.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De oblekta varianterna trasar alltid sönder och det går åt mer för att få torrt dessutom finns det nog en förklaring i att dina besök är av kvinnligt kön. Vi torkar nämligen oss på ALLA våra toalettbesök och det kanske inte herrar gör tänker jag. Därav förklaringen varför det går åt mer papper.

Njae, det är samma historia när det dyker på en polare av manskön, det går alltid åt en jävla massa papper.
Och jag har för mig att blekt papper blev mindre miljövidrigt för några år sen pga en ny blekmetod.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Blekt papper är ingalunda starkare än oblekt.
Snarare tvärt om.
Lågprispapper är däremot ofta oblekt och innehåller väldigt mycket återvunnen fiber av lägsta kvalitet.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
MEN det är jättegosigt att snyta sig i och det är fint att titta på, speciellt om man hittar ett mönster som matchar inredningen på toan så var jag glad.
Då ställer jag en följdfråga:
Hur kommer det sig att det är ok att snyta sig i sin pojkväns/mans skitiga T-shirtar och inte sina egna? (vågar inte ens tänka tanken att göra det omvända) :gnissla

Säger inte att du gör det men tro mig, detta är inte ett ovanligt beteende. :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eller börja torka röven? :va:rolleyes:

Jag skiter på jobbet, billigare. :smålänning


Dessutom är ju såndär mjuka papper riktigt jobbigt att snyta sig i, jag blåser alltid hål i den när jag snyter mig, och står med nävarna fulla med snor och pappersludd. :mad:
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Jag undrar hur rik man måste vara för att ha råd med en escalade? :brynad
Måste man sälja droger? :machinegu
Eller räcker det med bidrag?:öl
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Då ställer jag en följdfråga:
Hur kommer det sig att det är ok att snyta sig i sin pojkväns/mans skitiga T-shirtar och inte sina egna? (vågar inte ens tänka tanken att göra det omvända) :gnissla

Säger inte att du gör det men tro mig, detta är inte ett ovanligt beteende. :crash

Ja det vågar jag mig inte på att svara på, skulle aldrig göra något sådant! Vem faan gör nått sånt? Okej, jag använder mina urtjänta t-shirts till att tvätta fönster med och putsa på hojen med men snyta sig i dom och sen tvätta o använda igen? Och i någon annans? En jävla brist på respekt i det förfarandet! Nån sån vill jag inte ha!

Jag har heller aldrig hört talas om beteendet tidigare men jag brukar ju datea män och de har aldrig haft något sådant beteende.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top