Frågor man aldrig vågar ställa

I de fall det diskuterats i grupp har jag fått uppfattningen att det är manliga som föredras. Då har damerna i församlingen haft manliga såväl som kvinnliga. Generella uppfattningen tycktes vara att de manliga var "lättare på handen". Se där besvarade jag min egen fråga...

Vad jag ville veta är varför det till större del är män som är gynekologer inte hur kvinnor uppfattar hur de olika könen utför sitt jobb.

Vad jag ville veta är varför det till större del är män som är gynekologer inte hur kvinnor uppfattar hur de olika könen utför sitt jobb.

Kan det vara så enkelt som efterfrågan? Bara spånar... Om efterfrågan är större på manliga och därigenom blir det så "på marknaden" att fler män än kvinnor stannar på den befattningen. Har ingen aning i övrigt.

Vart får man bäst tag på (seriösa) eftermarknadsprylar till bil?

Förutom internet då. Gärna i/kring fjollträsk.

Undrar hur många av dom som blir av med körkortet pga fortkörning kör en Audi?
Audiägare verkar generellt vara väldigt stressade i trafiken och ha väldigt bråttom nånstans:va

Vad för seriositet?
Rally eller bana?

Mest att det skall vara en seriös firma, du vet, istället för en snubbe på blocket med påhittat namn som säljer grejjor som inte finns... Hade lite brottom på lunch så formulerade mig lite konstigt.

Gatbil som går en del bana, lite hillclimb, både grus & asfalt.

Last edited:
Bra fråga. Har också undrat.

Följdfråga på den. Hur kan det komma sig att de flesta kvinnor föredrar en manlig gynekolog?
Detta gäller iaf så gott som alla kvinnor i åldern 25-40 jag känner.

Jag är iofs inte i den åldersgruppen men jag tycker INTE om att gå till en manlig gynekolog. Fy fan...

Mest att det skall vara en seriös firma, du vet, istället för en snubbe på blocket med påhittat namn som säljer grejjor som inte finns... Hade lite brottom på lunch så formulerade mig lite konstigt.

Motor, chassie, däck, bromsar?

Bli medlem på Rejsa.nu om du seriöst gillar att köra på bana/grus med bilen.

Vad tjänar man mest på?

Att ta ut EUR i bankomaten (Swedbank) eller svänga inom Forex och ta ut över disk?

Undrar hur många av dom som blir av med körkortet pga fortkörning kör en Audi?
Audiägare verkar generellt vara väldigt stressade i trafiken och ha väldigt bråttom nånstans:va

aaa mmm så skulle man kunna tro, men man glider fram mycket behagligt och märker således inte av farten i en Audi :fakta
Vorsprung Durch Technik :yoparty

Apropå gynekolog diskussionen så undrar jag hur det kan finnas män som på ett vetenskapligt och yrkesmässigt sätt vill gräva runt i hårvåfflor hela dagarna?..Tycker det är skumt. Det är ju fan outsägligt äckligt!? :zpy

Visst, det var ju vad man satt och drömde om när man va 13-14, men sen insåg man ju att alla patienter inte är nyponros-fräscha 22-åringar.

Dom grabbarna måste ha en diagnos/böjelse.

Apropå gynekolog diskussionen så undrar jag hur det kan finnas män som på ett vetenskapligt och yrkesmässigt sätt vill gräva runt i hårvåfflor hela dagarna?..Tycker det är skumt. Det är ju fan outsägligt äckligt!? :zpy

Visst, det var ju vad man satt och drömde om när man va 13-14, men sen insåg man ju att alla patienter inte är nyponros-fräscha 22-åringar.

Lite som veterinärer .Om en ko haltar så måste de in med hela armen i röven för att känna efter vad felet är

Som denna killen :dummer

http://mobil.dn.se/c.jsp?cid=254942...ile/article?id=834940__Article&rssid=25487531

Är det vanligt att det inte skrivs om mord/skottlossning i tidningar/press? Tydligen ska en man ha skjutits ihjäl mitt i byn där jag bor för tillfället i förra veckan men jag har fan inte hittat någonting om detta i pressen? En son klubbar ner och avrättar sin far, inte fan kan detta undgå skvallerpressen? :confused:

Är det vanligt att det inte skrivs om mord/skottlossning i tidningar/press? Tydligen ska en man ha skjutits ihjäl mitt i byn där jag bor för tillfället i förra veckan men jag har fan inte hittat någonting om detta i pressen? En son klubbar ner och avrättar sin far, inte fan kan detta undgå skvallerpressen? :confused:

Jo om alla inblandade tycker att det är känsligt och inte vill att pressen ska få veta. Kolla på Flashback om det står nåt där. Gör det inte det har det nog inte hänt. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti