Frågor man aldrig vågar ställa

gott nyttigt billigt?

Varför glappar käften när man e full?

När man är full vet man precis vad man säger. Men man skiter helt enkelt i konsekvenserna och bryr sig inte i att linda in sina uttalanden. Man skulle kunna säga att brandväggen ligger nere då.

Så det ligger nåt i det mamma sa, -Från fyllon och barn hör man sanningen.

Varför får jag gåshud över hela kroppen av god mat, dryck och riktigt bra musik?

Jag har en fråga angående koppling som jag funderat på väldigt länge.. Varför greppar en bilkoppling bättre ju färre puckar den har?
Fyra puckar greppar bättre än sex, som i sin tur greppar bättre än en hel lamell.
Borde inte den hela lamellen greppa betydligt mycket bättre än en fyrpuckad, det är ju betydligt mer yta som ligger an vilket borde göra att en fyrpuckad borde slira mer.. Men så är det ju fan inte!

Please enlighten me.

//via Tapatalk

Högre tryck på mindre lamellyta ger bättre grepp men kortare livslängd, så enkelt är det.

Ju mindre lammelyta ju fler Kg/cm2

Varför har det blivit så populärt att se så dålig som möjligt ut?

Last edited:
Ser jag tjock ut i den här?
*valfritt plagg*

Hur är det nu, svara ärligt. Uppskattar ni ett rakt och ärligt svar eller vill ni egentligen att vi ska säga det ni vill höra?

Dom få gånger jag blivit tillfrågad så har jag svarat ärligt åtminstonde, men det kanske man bör passa sig för? :gnissla

Hur är det nu, svara ärligt. Uppskattar ni ett rakt och ärligt svar eller vill ni egentligen att vi ska säga det ni vill höra?

Dom få gånger jag blivit tillfrågad så har jag svarat ärligt åtminstonde, men det kanske man bör passa sig för? :gnissla

jag VILL veta, men kanske all inte vill det....
Ställer aldrig frågan för jag e rädd för svaret i och med att man inte vet om de e ett ärligt svar eller ett tillrättalagt.....

Ställer aldrig frågan för jag e rädd för svaret i och med att man inte vet om de e ett ärligt svar eller ett tillrättalagt.....

Man kan ju alltid svara "Nej, men den sitter väldigt illa över (lägg till valfri kroppsdel här)." Det är ju i princip samma sak liksom. :)

Luktar pisset sparris när man har käkat det?

Om kroppen inte hade haft nån nytta av det eller inte ville ta upp det hade den väl skickat ut det ur röven istället, känns som den vägen är snabbare än via tarmar --> blodomlopp --> lever --> blodomlopp --> testiklar --> säd --- penitz.

Känns helt enkelt som en konstig avfallsstation.

Blodomlopp -> njurar -> blåsa -> penis.

Många gånger snabbare att pissa ut något.

I see!

Men när jag har svarat ärligt vill jag ju bara tjejens bästa, det är inte menat som något illa mot henne.
Det kanske helt enkelt var så att de där jeansen gjorde att personen ifråga fick en jäkligt ful rumpa, och då är det ju bättre att välja något annat som gör rumpan rättvisa. T ex. :)

Men en störande sak är när tjejen frågar fast hon egentligen inte vill veta det ärliga svaret. Liksom, fråga inte då!

"inte värre än vanligt" är väl et lagom "icke svar"

Finns det något bra sätt att "av-krulla?" En laddkabel tlll mobilen? Det är precis så den räcker till hållaren i bilen, men det bryter lite i vid kontakten.

Finns det något bra sätt att "av-krulla?" En laddkabel tlll mobilen? Det är precis så den räcker till hållaren i bilen, men det bryter lite i vid kontakten.

Det enda jag kan tänka mig är att värma den försiktigt när den är sträckt.
Det är väl en tråd av fjäderstål ingjuten i kabeln? Men frågan om den hinner bli tillräckligt varm innan plasten smälter..

Det enda jag kan tänka mig är att värma den försiktigt när den är sträckt.
Det är väl en tråd av fjäderstål ingjuten i kabeln? Men frågan om den hinner bli tillräckligt varm innan plasten smälter..

Näe, det är bara elkablar inuti, men dom spolas upp på en roterande kärna medans dom är varma och sedan kyls dom av.

Tätlindade kablar där varven ligger dikt an mot varandra tvinnas sedan tillbaka åt andra hållet så att dom vänder sig.

Laddsladden borde gå att värma/tvinna ut rakare.

Näe, det är bara elkablar inuti, men dom spolas upp på en roterande kärna medans dom är varma och sedan kyls dom av.

Tätlindade kablar där varven ligger dikt an mot varandra tvinnas sedan tillbaka åt andra hållet så att dom vänder sig.

Laddsladden borde gå att värma/tvinna ut rakare.

Se där! :)

Nåväl, värme löser det mesta! :burn

Jag har med gott resultat dragit ut såna kablar, dra tills de nästan går av så brukar man få nån decimeter eller två.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra