Frågor man aldrig vågar ställa

Skitenkelt, du har ju öppningen uppåt när du lägger i kläderna, alltså blir trumman tyngst neråt, självklart stannar den ju i det läget då...

Näe, jag har egentligen ingen aning, men nån köper säkert den förklaringen

Sitter ju en svänghjulssensor på den såklart :tungan

Varför måste alla bilister öppna dörrarna vid broöppning, alltid?

Varför känner jag mig stressad? Semester i drygt 2,5 veckor till. Första semestern på 10 år utan varesig hus, åtaganden eller partner. Tar dagarna som de kommer. Har haft en vecka utan internet eller mobil som varit jätteskön. Men likförbannat känner jag att jag inte gjort det jag ska. Men vafan, jag hade ju ingen att-göra-lista.

På väg in i väggen, eller?

hittar inte den andra frågetråden så får bli här.

får man ha taggtråd på takräcket?

Nej.
Men du kan ha det runt arslet ifall du skulle ramla in på en gaybar.

Vart tar resten av vattnet vägen då, går det inte i kranen åt vänster? :confused:

I en överströmningsledning ut på golvet och ner i konstruktionen och huset ruttnar.

Last edited:
Kastar in frågan här eftersom jag inte vill starta ny tråd: Jag har varit på semester i ett u-land (turkiet) en vecka, och har därmed tappat en hel del nyheter eftersom hotellet bara hade nån italiensk musikkanal och turkiska kanaler. Var finner man en bra sida med nyheterna från veckan som gått?

Näe, inte alldelens säkert, då många dimmers bränner överskottet.

Dessutom sätter folk upp 10 lampor som dom dimmar ner till en tredjedel istället för att sätta upp en tredjedel så många eller en tredjedel så kraftiga lampor.

Jo, på sätt och vis. Men överallt man läst om dimmers eller energisnåla tips så står det att dom är energisnåla då du kan reglera ljusstyrkan osv.

Men som du säger..

Dessutom sätter folk upp 10 lampor som dom dimmar ner till en tredjedel istället för att sätta upp en tredjedel så många eller en tredjedel så kraftiga lampor.

Borde inte manöverdonet bli rätt varmt om man bränner överskottet, d.v.s brandfara?:va

Dimmrar du med andra glödlampor som sitter i utrymmen där ingen ser?

Nä, men vattnet blir kallt.

Okej, såhär då: om man har hörlurar med volymkontroll på, och man säker ljudet, blir de också energisnålare då?
(Nä, jag kan absolut ingenting om el och sånt.)

Där sitter en vridpotensiometer på sladden. Dvs du tar full effekt och sen minskar effekten med ett motstånd. Alltså ingen besparing.

Är det inte en liten transistor i dem som sänker spänningen?
En vridpotensiometer för t.ex. 60W hade ju blivit rätt varm att ha i väggen och borde vara brandfara. Sen är det ju självklart inte hundra procent effektivt, lite spill i form av värme blir det alltid.

Last edited:
Hur justerar man handbromsen?

Hur justerar man självjusterande handbroms?

Muttern under krycken har nästan helt utskruvad. Bromsarmen ligger emot bromsoket. Muttern till krycken skruvas in lite för att fånga in lite slack (men fortfarande så att vajern är slak).

Hur gör man sen för att få handbromsen att ta?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra