Frågor man aldrig vågar ställa

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sprutas på hur? Oljan kan väl självantända?

Linolja blir varmt när det oxiderar.
Om du doppar entrasselsudd i linolja, så får du stor exponeringsyta i flera lager som isolerar varandra.
Värmen som utvecklas speedar på reaktionen.
Efter ett tag blir det så varmt att det självantänder.
Alla andra material (trä, plåt, förhud, kryptonit, osv) är säkert.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Tack Skrotis! Skönt att slippa oroa sig om hudproblem då:rock
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Är trådar från den gamla servern borta? jag hittar bara 4 sidor med gamla trådar!

Jag letar efter min snustråd nämligen....
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Är det bara jag som är uppvuxen med att säga EN borr, och inte ETT borr? Jag vet att EN borr är fel, och kan syfta på själva maskinen, men så fort jag ser "borret" eller "ett borr" så tycker jag att det ser knasigt ut. :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fejsbok. Hur gör man så man slipper se vad vänners vänner skriver om dom på fejan? Om någon fyller år måste jag se 200 grattisinlägg om den personen från folk jag inte känner. Har även många musikervänner som vid varje spelning blir taggade i bilder från olika fans jag måste kolla på :mad:
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fejsbok. Hur gör man så man slipper se vad vänners vänner skriver om dom på fejan? Om någon fyller år måste jag se 200 grattisinlägg om den personen från folk jag inte känner. Har även många musikervänner som vid varje spelning blir taggade i bilder från olika fans jag måste kolla på :mad:

Gå inte med i skiten.
Problem solved.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fejsbok. Hur gör man så man slipper se vad vänners vänner skriver om dom på fejan? Om någon fyller år måste jag se 200 grattisinlägg om den personen från folk jag inte känner. Har även många musikervänner som vid varje spelning blir taggade i bilder från olika fans jag måste kolla på :mad:

Sluta följ personen
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Sluta följ personen

Vilka webgenier ni är... "Hur kan man lösa (insert problem) på fejsbok?" -stäng av datorn...:3freak

Jag har inga onödiga vänner på fejan och anledningen till att jag har fejan är just för att bl.a. delta i musikgrupper med div spelningar och konstellationer av div band till gig + mycket annat.

Jag är fult medveten om att man kan exkludera folk man inte vill ha att göra med så låt mig omformulera frågan:

Om man vill ha vänsituationen EXAKT som den är nu av någon anledning men inte vill se när någon av ens vänner blir taggad av någon man inte känner, går det att lösa?

Facebook verkar ha blivit 2010-talets motsvarighet till dejtingsidan när det gäller att skämmas för att man är deltagande...
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vilka webgenier ni är... "Hur kan man lösa (insert problem) på fejsbok?" -stäng av datorn...:3freak

Jag har inga onödiga vänner på fejan och anledningen till att jag har fejan är just för att bl.a. delta i musikgrupper med div spelningar och konstellationer av div band till gig + mycket annat.

Jag är fult medveten om att man kan exkludera folk man inte vill ha att göra med så låt mig omformulera frågan:

Om man vill ha vänsituationen EXAKT som den är nu av någon anledning men inte vill se när någon av ens vänner blir taggad av någon man inte känner, går det att lösa?

Facebook verkar ha blivit 2010-talets motsvarighet till dejtingsidan när det gäller att skämmas för att man är deltagande...

1. Jag menade inte ta bort, jag menade sluta följa.

2. Nej om du vill följa personen så får du nog stå ut med att du får se alla inlägg som rör denne person.

3. Förstår dock inte hur du kan få upp alla gratulationer på en person, jag brukar få dom samlade i en hög där det visas typ tre och så står det 152 andra har gratulerat PERSONENS namn.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
3. Förstår dock inte hur du kan få upp alla gratulationer på en person, jag brukar få dom samlade i en hög där det visas typ tre och så står det 152 andra har gratulerat PERSONENS namn.

Fattar inte heller det. Någons födelsedag övertar hela nyhetsflödet helt och när någon är på spelning i Korea och tar fanbilder är det vad som bjuds.

Får helt enkelt rensa bort allihopa då :mad: Det är ju vad dessa människor säger jag har facebook till. Däremot skiter jag i vad andra människor säger till dom...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fick information från riksbanken angående nya och utgående sedlar och mynt. Det kommer en två-krona mynt. So far so good.

Nuvarande tvåkrona försvinner 2017. Jag upprepar:
Nuvarande tvåkrona försvinner 2017.

Är det någon som sett en sådan, någonsin?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top