Frågor man aldrig vågar ställa

Säg bara inte -Ja jävlar, ditt arsle är 42 tum!
När hon går förbi TVn.

Eller när hon jämför sig själv med en valross -Nä, du är mer en knubbsäl.
I hopp om att hon ska förstå att hon inte är sååå tjock.

Varför frågar man någon annan om man är tjock?

Har man så dålig självinsikt.

-Hmm, jag får handla kläder i antingen xl storlek eller i +sizeaffärer.
Jag ska nog fråga någon om jag är tjock.

Är man tjock och trivs med det så för all del fortsätt vara tjock.
Annars så svarar jag som mina befäl gjorde i militären.
-Lös problemet!

berror ju på i vad, visa tröjor och jackor har jag i xl medans kalsonger är medium dvs jag e lång och smal, polarn har tvärtom medium i tröjor och xl i kalsonger dvs en jävla köttbulle.
Jag har XL, kallaru mig tjock?! :7peta

Är det sant att gammla frys/kyl skåp går sönder om man ställer dom upponer?
(När dom är igång)

Är det sant att gammla frys/kyl skåp går sönder om man ställer dom upponer?
(När dom är igång)

Inte helt otroligt då det ofta är konstruerat så att det är just gravitationen som gör att kylmedlet kan ta sig tillbaka ner till kompressorn.

Funkar kalas på effektstarka motorer med.
Williams F1 byggde en prototyp som funkade riktigt bra.
Och blev såklart banlyst direkt.

http://www.youtube.com/watch?v=x3UpBKXMRto

Effekt är i regel inget problem. Skotrar kör ju på 300hk+ utan problem nu för tiden. Och skotrar är jävligt tungdrivna.
Problemet i regel är ju att effektiviteten sjunker drastiskt vid för höga varv(10k rpm +) som jag förstår det. Dock är det väl bara skotrar man är så viktkåt att man inte vill använda nedväxling utan gå direkt från veven.

Men nyare bilar kör ju med variator med kedja istället för rem. Har för mig det är toyota som kör rätt hårt på det?

Ja, men det sker oavsett ålder.

Funkar din hoj upponer några längre stunder?
Tänkte sluten/fylld smörjning eller nått... enkel grej o vända på kompressorn tro? Vill alltså använda skåpet upponer, får nog baxa ut o kolla. Ang hojen får jag återkomma:D

Jag brukar svara "Ja" eller "Inte direkt fet, men du har lagt på dig lite onödig vikt"... Eller "Nej"...
Helt enkelt sanningen... Å andra sidan brukar jag varna folk för att fråga mig saker som de egentligen inte vill veta svaret på eftersom att jag tycker att det är ett jävla ofog att försöka lista ut vad någon vill ha för svar. Ibland får man lite ovänner, men det får man ta. En fördel blir att de vänner man har är personer som uppskattar ärlighet.

Har man inga ovänner så har man inga vänner.

Är det bara jag som undrar varför Culpa ska ha sitt kylskåp upponer och inte bara hänger om dörren istället?

Är det bara jag som undrar varför Culpa ska ha sitt kylskåp upponer och inte bara hänger om dörren istället?

För han bor i hyresrätt och kylskåpet är från när lägenheten byggdes (mitten av 80-talet). Hyresvärden vägrar byta ut skåpet sålänge det funkar, även om det förbrukar mer el per timme än vad hela grannens lägenhet gör..

Om man vänder ett kylskåp och det går sönder. Går det att se varför det gick sönder på något vis?:gnissla

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...