Frågor - KTM 660

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Tjo!
Har nu tröttnat på sporthoj, och funderar på Supermotard.
Var först inne på KTM 640, men ju mer jag läste trådarna här så insåg jag att 660 som verkar bättre i alla avseende. Mer kräm, lite lättare mer rejs! Jag är dessutom en värdelös meck om det sträcker sig till mer än olje/filter byten.
660'n verkar väl passa mig bra? Kommer mest busa och försöka lära mig att wheela, något jag sällan lyckades med min sporthoj :(

Vilken årsmodell ska jag satsa på? Vilka år har den uppdateras och vad jag jag tänka på vid köp? Finns det några garantiåtergärder som ska vara gjorda och hur är service-intervallerna? Är det vanligt att motardägare lämnar in sina motarder på service eller gör dom det mest själva? Och hur ska jag då veta att dom verkligen är gjorda?

Tar tacksamt emot alla tips!

MVH
Kalle

personligen tycker jag 03-04, nya 05-06 väger ju bara mer med dubbla dämpare osv, men det finns ju säkert fördelar med dom med, fast som sagt, just my 2 cents

Ka11e skrev:
2425983 Tjo!
Har nu tröttnat på sporthoj, och funderar på Supermotard.
Var först inne på KTM 640, men ju mer jag läste trådarna här så insåg jag att 660 som verkar bättre i alla avseende. Mer kräm, lite lättare mer rejs! Jag är dessutom en värdelös meck om det sträcker sig till mer än olje/filter byten.
660'n verkar väl passa mig bra? Kommer mest busa och försöka lära mig att wheela, något jag sällan lyckades med min sporthoj :(

Vilken årsmodell ska jag satsa på? Vilka år har den uppdateras och vad jag jag tänka på vid köp? Finns det några garantiåtergärder som ska vara gjorda och hur är service-intervallerna? Är det vanligt att motardägare lämnar in sina motarder på service eller gör dom det mest själva? Och hur ska jag då veta att dom verkligen är gjorda?

Tar tacksamt emot alla tips!

MVH
Kalle

Ang. årsmodell så uppdaterades den bla -04 och -05 -04 var det främst kylarfläkten som tillkom vilket kan va en trevlig sak.. -05 fick den ett nytt utseende i bak och längre serviceintervaller om jag inte är ute och cyklar.. även dubbla avgasrör och därmed högre vikt..

första servicen 100mil lämnar nog dom flesta in den på men sen 250 mil gör man väl oftast själv.. ( jag byter oftare än så också ) sen vid 500mil är det ventiler där är det en fråga om man kan eller inte :) annars är det väl bara hitta ett exemplar som ser bra ut! :tummenupp

Cervantes skrev:
2426386 Ang. årsmodell så uppdaterades den bla -04 och -05 -04 var det främst kylarfläkten som tillkom vilket kan va en trevlig sak.. -05 fick den ett nytt utseende i bak och längre serviceintervaller om jag inte är ute och cyklar.. även dubbla avgasrör och därmed högre vikt..

första servicen 100mil lämnar nog dom flesta in den på men sen 250 mil gör man väl oftast själv.. ( jag byter oftare än så också ) sen vid 500mil är det ventiler där är det en fråga om man kan eller inte :) annars är det väl bara hitta ett exemplar som ser bra ut! :tummenupp

2,1 l i oljevolym istället för på -03 1,6 l

Cervantes skrev:
2426386 Ang. årsmodell så uppdaterades den bla -04 och -05 -04 var det främst kylarfläkten som tillkom vilket kan va en trevlig sak.. -05 fick den ett nytt utseende i bak och längre serviceintervaller om jag inte är ute och cyklar.. även dubbla avgasrör och därmed högre vikt..

Ok, så det skiljer ingenting mellan 05-06 då?
Går Supermotarderna ner i pris under vintern precis som sporthojarna? I så fall så kan man ju vänta...

Ka11e skrev:
2426954 Ok, så det skiljer ingenting mellan 05-06 då?
Går Supermotarderna ner i pris under vintern precis som sporthojarna? I så fall så kan man ju vänta...

Tjena jag har två ktm 660 till salu!
Den ena har rullat 180 mil den andre ca 700 mil! :tummenupp :tummenupp

Ka11e skrev:
2426954 Ok, så det skiljer ingenting mellan 05-06 då?

Det enda som skiljer mellan '05 och '06 är att det är bättre däck på '06an. Det var det jag fick höra i butiken då jag köpte min '06a.

Zunar skrev:
2427702 Det enda som skiljer mellan '05 och '06 är att det är bättre däck på '06an. Det var det jag fick höra i butiken då jag köpte min '06a.

Det var på tiden att de slutade med det där skitdäcket Pirelli CORSA.

*/ ?>
Back